בעלה של הפצועה בפיגוע הדקירה בי-ם: "הילדים בטראומה - הם עוד לא מגיבים"

דביר, שאשתו מוריה כהן הותקפה בצומת הכניסה לשיח' ג'ראח על ידי מחבלת בת 14, אמר כי זו לא פעם ראשונה שהילדים רואים סיטואציות לא נעימות. "אני לא רוצה לדמיין מה היה יכול לקרות שם" • תיעוד: המחבלת הולכת עם תיק בית ספר לצד האשה וילדיה

זמן צפייה: 04:02

דביר, בעלה של מוריה כהן בת ה-26 שנפצעה באורח קל בפיגוע דקירה הבוקר (רביעי) בצומת הכניסה לשכונת שיח' ג'ראח על ידי מחבלת בת 14, מסר לחדשות 13: "המחבלת הלכה אחר אשתי וחמשת הילדים, ונצמדה אליה. המחבלת התנפלה עליה ודקרה אותה בגב דקירה אחת – בנס היא ברחה. הילדים יצאו בשלום, הם ראו הכל. היא הייתה לבד עם חמישה ילדים וזה היה יכול להיגמר אחרת, אילולא המחבלת לא נבהלה מהצעקה שלה".

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2112081307' autoplay='0' credit='' desc='בעלה של בת ה-26 שנדקרה הבוקר בי-ם' poster='' kid='1_otnazi83' duration='162']

בנוסף, אמר כי "הייתה שם תינוקת בת שלושה חודשים בעגלה, יש עוד תינוקת בת שנה וחצי בעגלה. לא רוצה לדמיין מה היה יכול לקרות שמה. הילדים מרגישים בסדר. הם עוד לא מגיבים, הם בטראומה. זו לא פעם ראשונה שהם רואים סיטואציות לא נעימות. בחצי השנה האחרונה המצב שלנו מורכב".

הקטינה החשודה בדקירה
הקטינה החשודה בדקירה

כזכור, האם נפצעה בעת שהייתה עם ילדיה הבוקר, על ידי נערה שארבה לה ודקרה אותה בגבה בכניסה לקבר שמעון הצדיק בירושלים - ונמלטה מהזירה. צוות מד"א פינה את הפצועה לבית החולים הדסה להמשך טיפול, והיא שוחררה לביתה לאחר שטופלה על ידי צוותי כירורגיה ורפואה דחופה.

מנהל המחלקה הכירורגית פרופ׳ חגי מזא"ה, עדכן כי "הפצועה פונתה אלינו על ידי מד"א כשהסכין נעוצה בגבה, בדיוק כפי שצריך לפנות במקרה כזה. במזל גדול - למרות גודלה של הסכין, הדקירה בגבה לא הייתה עמוקה, ואנו משחררים אותה לאחר הטיפול לביתה".

לאחר בירור, נמצא כי המחבלת הדוקרת, קטינה בת 14, היא נכדתו של עארף חאמד - אחד הדיירים הבולטים בפינוי בשיח' ג'ראח. כוחות הביטחון עצרו את החשודה במעשה, שאותרה ע״י שוטרים בתוך מוסד חינוכי הסמוך לזירת האירוע, לאחר סריקות בסיוע מסוק משטרתי.

הצוות החינוכי בבית ספרה תוחקר ע"י המשטרה. נבדק האם למוסד היה קיים ידע מקדים לגבי כוונת הנערה לבצע את הדקירה. החשודה הועברה לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, ועוכבו לחקירה ותשאול במשטרה גם מספר נשים מסביבתה של החשודה. הכניסה לקבר שמעון הצדיק נסגרה למעבר.

הסכין שבו השתמשה בת ה-15 בדקירה בירושלים | צילום: הסכין שבו השתמשה בת ה-15 בדקירה בירושלים

השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, התייחס לאירוע: "פיגוע הדקירה הבוקר, שהוביל לפציעתה של אם יהודיה שהלכה עם ילדיה בכניסה לשכונת שיח׳ ג׳ראח, הוא אירוע קשה. תודות לפעילות מהירה של מחוז ירושלים במשטרת ישראל נתפסה החשודה והובאה למעצר. אני מאחל החלמה מהירה לפצועה".

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג׳מן, הגיע למקום כדי לקיים הערכת מצב בזירה ואמר: "בתוך זמן קצר, עצרו השוטרים את החשודה במעשה בתוך בית ספר לבנות שנמצא בסמוך לזירת הפיגוע, והיא נלקחה לחקירה שתנוהל על ידי ימ״ר ירושלים. נמשיך להיאבק בטרור בנחישות ולפעול בכל רחבי העיר לשמירה על שלום הציבור ובטחונו".

זירת אירוע הדקירה בירושלים | צילום: דוברות איחוד הצלה

פרופ' חגי מזא"ה, מנהל המחלקה הכירורגית בהדסה הר הצופים, עדכן על מצבה של הפצועה: "הצעירה הגיע עם סכין תקועה בגב עליון, בדקנו אותה והוצאנו את הסכין שהייתה באורך של כ-30 ס"מ כאשר רק הקצה שלה היה תקוע בגב. היא צפויה להשתחרר היום".

פראמדיקים של מד"א, משה קורדובה ודודי גור, סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו סמוך לכניסה לקבר שמעון הצדיק אישה עם ילדים שהייתה בדרכה להביא אותם למסגרות כשהיא דקורה. היא הייתה בהכרה מלאה והתהלכה. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה בדחיפות לבית החולים כשמצבה קשה ויציב. בדרך היא תקשרה איתנו. הילדים לא נפגעו ונשארו בהשגחתם של השוטרים במקום".