"למה אתה חונק אותי?": תיעוד מעצר אלים של אזרח בפארק הירקון

בסרטון שצולם בפארק שבת"א, ניתן לראות שוטרים משתמשים באלימות תוך כדי שעוצרים אדם, לכאורה בשל הפרת ההנחיות. המשטרה בתגובה: "מדובר בתיעוד חלקי מרגע מעצרו של אזרח שהפר ההוראות 4 פעמים"

זמן צפייה: 03:38

בסרטון שצולם היום (שבת) בפארק הירקון שבתל אביב ניתן לראות כמה שוטרים עוצרים אזרח תוך שימוש באלימות, לכאורה בשל הפרת הנחיות התנועה. לדברי האזרח שהותקף, הוא קיבל קנס בסך 5,000 שקלים על אף שטייל במרחק של פחות ממאה מטרים מביתו.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, מדובר בתיעוד חלקי מרגע מעצרו של אדם, לאחר שזלזל בחוק באופן בוטה והפר את צו בריאות העם ביודעין ובמכוון 4 פעמיים במהלך השבת. לאחר שקיבל 2 דו"חות בגין מעשיו הפסולים, אותו אדם אף ציין בפני קצין המשטרה שהסיע אותו לביתו כי 'בכוונתו להפר את הצו פעם נוספת עד שהמשטרה תעצור אותו'. בפעם הרביעית שנתפס מפר את הצו, האזרח סירב להזדהות ולעזוב את המקום חרף בקשותיהם של השוטרים שוב ושוב במשך דקות עד שנאלצו לעוצרו".

פארק הירקון
פארק הירקון | צילום: רוני שיצר

בריאיון לחדשות 13 התייחס לאירוע השר לביטחון הפנים גלעד ארדן: "במשטרה אומרים שמדובר במישהו שכבר קיבל שני דוחות וסירב להנחיות שוטר. השוטרים נמצאים בחזית ומבצעים אכיפה מצילת חיים. אסור להפעיל כוח שלא לצורך, אבל אני קודם כל אתן גיבוי לשוטרים עד לבירור האירוע ואי מבקש מהציבור להקל על השוטרים. קודם כל צריך לשמוע להנחיות השוטר, אחר כך אפשר להתלונן".