מה קרה לרפורמת מוניות השירות שהבטיח שר התחבורה? • אנליסט

ישראל כץ הצהיר על מהפכה שתגדיל את מגוון ותדירות הקווים, ותאפשר לנוסעים לשלם באמצעות הרב קו. אולם, הנהגים הבינו שהתוכנית אינה משתלמת - וויתרו. "טיפשות ענקית של משרד האוצר והתחבורה"

זמן צפייה: 06:29

שר התחבורה, ישראל כץ, הבטיח מהפכה בתחום מוניות השירות, שבמסגרתה ייסללו יותר מסלולים, הקווים יצאו בתדירות גבוהה יותר, והכי חשוב: אפשרות לתשלום באמצעות כרטיס רב קו. אולם, המכרזים שפורסמו לבחירת המפעילים החדשים דרשו מהם להעביר לממשלה נתח גדול מתשלום הנוסעים במיניבוס והנהגים עשו חשבון והבינו כי התוכנית החדשה אינה מתאימה להם.

עוד בחדשות 13:

פייגלין: "רוצים לחבור לבנט או שקד – אך לא לפרץ וסמוטריץ'"

הריאיון שנגנז והפגישה החשאית עם אלוביץ': עדות חפץ בתיק 4000

רה"מ מינה יועץ לענייני הקהילה הרוסית – שכתב טורים נגד ליברמן

מונית שירות
מונית שירות | צילום: חדשות 13

חברת המוניות "הדר-לוד", ניגשה למכרז שהציע משרד התחבורה, אך נשרה ממנו ושילמה על כך קנס. מנכ"ל החברה, גיא בקשי סיפר: "בעלי המוניות אמרו 'אנחנו נשקיע עשרה מיליון שקלים, עומדים בתנאים של מונית כל עשר דקות, קוד לבוש וצבע, ונסיע ב-4.19 כולל מע"מ ואז אתחשבן עם משרד התחבורה? תודה, אבל לא תודה'".

מתוך 23 אשכולות שהתחייב כץ כי יתחילו לפעול עד סוף 2018, יצאו רק עשרה למכרז, ושמונה מתוכם נותרו ללא זוכים. מבין הקווים שכן נמסרו, מפעיל אחד ביקש דחייה, ומפעיל נוסף, כאמור, הודיע על פרישה מוחלטת על אף הקנס הכבד בגובה רבע מיליון שקלים. "זאת הייתה טיפשות ענקית גם של משרד האוצר וגם של משרד התחבורה", אמר איתן כבל, לשעבר יו"ר ועדת הכלכלה בכנסת. "מדובר באי הבנה של החשיבות של מוניות השירות במארג התחבורה הציבורית".