תושבי ניצן חסמו את מסילות הרכבת: "להסיר את המצור"

מפגינים הביאו להפסקת תנועת הרכבות בקו אשקלון-אשדוד בטענה כי הכניסות והיציאות מהיישוב נסגרו לפרק זמן ארוך מהצפוי לצורך עבודות. רכבת ישראל: "פועלים ע"פ הנחיות הממונה על התעבורה"

זמן צפייה: 00:12

שיבושים משמעותיים נרשמו הבוקר (ראשון) בתנועת הרכבות בין אשדוד לאשקלון, זאת בשל מחאה שהתקיימה על פסי הרכבת. המפגינים הם תושבי ניצן, אשר זועמים על שהכניסות והיציאות מהיישוב שלהם נסגרו לפרק זמן ארוך מהצפוי לצורך עבודות חשמל על מסילות הרכבת.

הסיבה בגינה החלו העבודות באזור היא משום שמפגש המסילה עם הכביש נמצא באזור היישוב שנחשב למסוכן מאוד, כך שעל מנת למנוע תאונות והרוגים - משרד התחבורה החליט לבנות מחלף חדש באשקלון-צפון.

לטענת התושבים, הנהלת הרכבת הבטיחה להם כי העבודות יסתיימו ב-15 באפריל, אלא שעשרה ימים חלפו מאז עבר התאריך - והכביש עדיין חסום. לא זו בלבד, אלא שלדבריהם בניית המחלף מאריכה את הדרך עבורם בשמונה ק"מ, לפחות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עוד לילה של מהומות בירושלים: 17 מתפרעים נעצרו – 8 נפצעו קל

סמוטריץ': "יכול להיות שבאמת הגיע הזמן להחליף את נתניהו"

הקאמבק של מרגול לפריים טיים: "אני מלעונה לא קטנה"

הפגנת תושבי ניצנים על מסילות רכבת ישראל
הפגנת תושבי ניצנים על מסילות רכבת ישראל | צילום: דוברות הרכבת

"אנחנו דורשים להסיר את המצור מעל ניצן", מסר ראש המועצה איתמר רביבו. "פעם אחת ניתקו וגירשו את המפונים מבתיהם וכעת מנתקים אותם מהגישה אליו. משרד התחבורה התחייב לפתוח את מעבר ניצן לאחר 60 ימים לצורכי עבודות על המסילה. 60 ימים חלפו - והמעבר עדיין סגור. לא ניתן שיוליכו אותנו שולל פעם נוספת".

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "המפגש המדובר נסגר לפני מספר שבועות על פי הנחיות הממונה על התעבורה, לאחר שהושלם גשר המהווה הפרדה מפלסית חלופית בקרבת המפגש, המאפשרת את סגירתו תוך שמירה על בטיחות כלל משתמשי הדרך וכן שיפור השירות הרכבתי. מדובר בסגירת המפגש עד לאמצע חודש יוני, לצורך עבודות חשמול המסילות".