לראשונה בפרשת ילדי תימן: קבר של קטין ייפתח בשבוע הבא לשם זיהוי

משרד הבריאות יפתח בשבוע הבא את קברו של עוזיאל חורי, שטמון בבית העלמין סגולה בפתח תקווה: "מטרת פתיחת הקבר - לאפשר את הוצאת שרידי הגופה לשם זיהויה ובכלל זה לקיחת דגימת DNA לשם עריכת בדיקת קשרי משפחה"

 ילדים תימנים במחנות עלייה בארץ ישראל, ארכיון
ילדים תימנים במחנות עלייה בארץ ישראל, ארכיון | צילום: רויטרס

משרד הבריאות נערך בימים אלו לפתיחה ראשונה של קבר קטין יוצא תימן המתוכננת ליום שני הבא, 23.5.22, "וזאת בהתאם לחוק פתיחת קבר של קטין יוצא תימן, המזרח או הבלקן לשם זיהוי ועריכת בדיקה גנטית לקשר משפחה (הוראת שעה), תשע"ח-2018".

התינוק הוא עוזיאל חורי, שמשפחתו עלתה ב-1948 מתוניסיה. ב-1952 נולדו עוזיאל ואחיו, ובהיותו כבן שנה חלה עוזיאל, נלקח על ידי שירותי הרווחה, הועבר לבית חולים וכעבור זמן קצר קיבלה המשפחה הודעה שהוא הלך לעולמו. הוא קבור בבית העלמין סגולה בפתח תקווה.

לדברי המשרד, "מטרת פתיחת הקבר לאפשר את הוצאת שרידי הגופה לשם זיהויה ובכלל זה לקיחת דגימת DNA לשם עריכת בדיקת קשרי משפחה מול המשפחה. פתיחת הקבר תעשה בהתאם לבקשת המשפחה וצו של בית המשפט שניתן בהתאם להוראות החוק האמור".

עוד נאמר כי "מתוך רצון להגיע לחקר האמת ולהסיר את חששות המשפחות בדבר זהות יקיריהן משרד הבריאות תמך בשעתו בחקיקת החוק ונטל על עצמו להיות אמון וממונה על ביצועו של חוק זה. מדובר באירוע רגיש ומורכב ואנו עושים את מירב המאמצים שיעשה באופן מכבד לטובת המשפחה".