העברה בהפתעה: קיבלה בטעות 33 אלף שקלים - ומסרבת להחזיר

טעות הקלדה של לקוח באפליקציית הבנק גרמה לו להעביר 33 אלף שקלים לאישה זרה - שמסרבת להחזיר את הכסף

זמן צפייה: 03:25

משה קינן בסך הכול רצה לבצע העברה בנקאית מחשבון הבנק שלו בבנק הפועלים לחשבון בנק של קרובת משפחה בבנק דיסקונט, אלא שבעת ביצוע ההעברה דרך אפליקציית הבנק הוא הקליד מספר סניף שגוי. הבנק לא שם לב לטעות וסכום הכסף אותו התכוון להעביר, 33 אלף שקלים, התגלגל אל חשבון הבנק של מ'.

שני הבנקים לא בדקו את העניין ורק כעבור שבועיים קיבל משה מכתב מבנק הפועלים שבו הם מכירים בטעות, אך הסכימו להחזיר לו רק 10,000 שקלים, והוסיפו כי מרגע שבעלת החשבון מ' מסרבת להחזיר את הכסף - אין להם עוד מה לעשות בעניין. משה פנה למוצא האחרון - הליך משפטי, והגיש תביעה נגד מ'.

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

סניף בנק הפועלים
סניף בנק הפועלים | צילום: רויטרס

"לפני כמה חודשים פקד את המשפחה שלנו אסון בו איבדנו את אחי. ביקשנו לקבור אותו ביבנה, עיר הולדתו, ונדרשנו ע"י הרבנות לשלם סכום כסף לא מבוטל", סיפר משה. "במסגרת ההעברה הבנקאית כתבתי מספר סניף שגוי. הכסף נכנס לחשבון של גברת מ', והיא הוציאה את רוב הסכום ומסרבת להחזירו. הבנקים בגדול אמרו לי שהטעות היא שלי והם לא אחראים".

מ', האישה שקיבלה את ההעברה הבנקאית בטעות, הסבירה למה הסכימה להחזיר רק חלק מהסכום: "אני מקבלת דמי אבטלה ומנהלת הבנק שלי לא הסכימה לאשר לי הלוואה. כשאני אקבל הלוואה אני אחזיר לו את הסכום". היא טוענת כי כבר החזירה עשרת אלפים שקלים ומדגישה כי הדבר לא נעשה בזדון. "אני בטוחה שהוא לא ציפה לזה. באמת שאני מתנצלת, זה לא היה בכוונה תחילה", אמרה.

תגובת בנק הפועלים: "העברת כספים בין חשבונות הבנקים מתבצעת בהתאם לפרטי מספר החשבון המוקלדים בעת ההעברה. בנק הפועלים מסייע ככל הניתן ללקוחות שמעבירים כספים באמצעות יישום מובנה באתר האינטרנט, כדי לצמצם את הסיכוי לשגיאה בהזנת פרטי ההעברה".