יממה לפני השביתה הנוספת: צו מניעה למחאת נהגי האוטובוסים

בית הדין האזורי לעבודה הוציא צו מניעה לשביתת נהגי ונהגות האוטובוסים שתוכננה למחר בין השעות 10 ל-12 בצהריים. בתגובה, ההסתדרות הלאומית שמייצגת אלפי נהגים ונהגות הגישה ערעור. מחר בית הדין הארצי לעבודה צפוי להכריע בנושא

הפגנת נהגי האוטובוסים

בית הדין האזורי לעבודה הוציא היום (ראשון) צו מניעה לשביתת נהגי ונהגות האוטובוסים שתוכננה למחר בין השעות 10 ל-12 בצהריים. בתגובה, ההסתדרות הלאומית, שמייצגת אלפי נהגים ונהגות, הגישה בשעה האחרונה ערעור לבית הדין הארצי לעבודה להתרת צווי המניעה. בהסתדרות הלאומית טוענים כי "נהגי האוטובוס לא שונים מהמורות והגננות השובתות זה מספר ימים".

ישנם ארבעה ארגוני עובדים שמאגדים את נהגי ונהגות האוטובוסים, ולכן בכל פעם שארגון אחר שובת - זה אומר שחברות אוטובוסים אחרות שובתות בערים אחרות, מאחר ולא מדובר בשביתה כללית של כלל הענף - אלא של ארגון.

בתוך כך, מחר יתקיים בבית הדין הארצי לעבודה בירושלים דיון בערער שהגישו ההסתדרות הלאומית וארגון עובדי הנמלים על צווי המניעה שפסק בית הדין האזורי. בערעור התבקשו שלושה סעדים: לתת גם לנהגי חברת קווים אישור לשבות, לא להגביל את זכות השביתה לשביתה אחת, אלא לאפשר לשבות לפחות פעם אחת כל שבוע, לא להגביל את השביתה לשעות 10:00-12:00.

יואב שמחי, יו''ר ההסתדרות הלאומית
יואב שמחי, יו''ר ההסתדרות הלאומית | צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

ארגון העובדים "כוח לעובדים" ישבית מחר בין השעות 08:30-05:00 את תנועת האוטובוסים בחברות "סופרבוס" ו"אלקטרה אפיקים תחבורה 2021" - ואלו ישביתו את חלק מקווי התחבורה הציבורית בחיפה (מטרונית), עפולה, טבריה ועוטף ירושלים. זו הפעם השלישית ברציפות שוועדי התחבורה ב"כוח לעובדים" משביתים באופן חלקי את התחבורה הציבורית ביום שני.

יואב שמחי, יו"ר ההסתדרות הלאומית אמר: "נמשיך להילחם בכל הכח ובכל האמצעים העומדים לרשותנו למען הצדק. למרות הניסיונות של שרת התחבורה הכושלת, מרב מיכאלי, לייצר אפקטים ולשדר "עסקים כרגיל", כל אזרח ואזרחית במדינת ישראל יודעים את האמת בקשר למצב התחבורה. במידה ובית הדין הארצי לא יענה יתיר את צווי המניעה נגיע עד בג"צ".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2206171201' autoplay='0' credit='ארגון נהגי ונהגות האוטובוסים וההסתדרות הלאומית ' desc='הפגנת נהגי האוטובוסים מחוץ לתחנה המרכזית באשדוד ' poster='' kid='1_a0l72bmb' duration='']

יצוין כי בימים האחרונים, חלה הסלמה במאבק האגרסיבי של ההסתדרות הלאומית, זאת לאחר ניסיונות רבים ליצירת שיח הוגן עם שרת התחבורה. הנהגים שובתים במחאה על האלימות נגדם, ולאחר שהמשא ומתן בין ארגון הנהגים למשרד התחבורה בנוגע לשיפור שכרם לא צלח.

ביום שישי האחרון, נערכו במוקדים רבים ברחבי הארץ הפגנות של נהגי האוטובוסים, אשר מוחים נגד שרת התחבורה מרב מיכאלי, ש"הפקירה את התחבורה ומעלה סרטים בטיקטוק", לדבריהם. השביתה צפויה להתקיים גם ביום שני הקרוב, 20 ביוני, היום בו מסיימים תלמידי בתי הספר העל יסודיים ללמוד. על פי ההחלטה, מדובר בשביתה אחת מתוך רבות שאושרה על ידי בית הדין הארצי לעבודה.