חיילת של שטרן העידה שאיים עליה: "הימים שלך יהיו שחורים"

החיילת ששירתה תחת השר כשהיה מפקד בה"ד 1 טענה בתוכנית "הצינור" שהעידה בפניו על הטרדה מינית, והוא דרש ממנה לא להתלונן. "אם את תדברי על מה שהיה פה בחדר, בצבא את כבר לא תישארי"

זמן צפייה: 02:55

אחרי הסערה שעורר שר המודיעין אלעזר שטרן כשאמר שגרס תלונות אנונימיות, ומאוחר יותר טען שלא גרס תלונות על הטרדות מיניות, בתוכנית "הצינור" נחשפה אמש (ראשון) עדותה של חיילת לשעבר שטוענת שכאשר שירתה תחת שטרן כמפקד בה"ד 1 היא התלוננה בפניו על נגד ביחידה שהטריד אותה מינית, והוא בחר לברר את העניין בלשכתו כשאותו נגד נוכח שם, ואיים עליה שלא תתלונן.

"הייתי חיילת בין שנת 95 לשנת 97 בבה"ד 1", העידה החיילת לשעבר, "אחד הנגדים ניסה להתעסק איתי מינית ולהטריד אותי מינית. נכנסנו לחדר, אני, שטרן, המפקד הישיר שלי ואותו נגד שניסה לפגוע בי מינית, ובמילים האלה: 'אם את תדברי על מה שהיה פה בחדר, אם תזכירי את מה שהיה פה בחדר, את מה שהנגד הזה ניסה לעשות, הימים שלך בצבא יהיו שחורים ומרים, יהיה לך הכי רע בעולם, בצבא את כבר לא תישארי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"חריש עמוק": המבצע שנועד לפגוע בכיסם של ארגוני הפשע הערביים

"מרגישים לכודים בתוך הבית": ילדי אום אל-פחם מפחדים להירצח

"אין על זה שליטה ולא תהיה": תושבי קלנסווה על התסכול וההפקרות

השר שטרן מסר למערכת "הצינור" בתגובה: "אין דברים כאלה בעולם, אין אפילו אירוע אחד שאני מכיר, ואני בטוח שיכולים להיות כאלה עכשיו שימציאו. אם אתה אומר שקראתי להם לחדר, גם למטריד וגם לו, אז כן טיפלו בעניין. יכול להיות שהטיפול היה לא טוב".

אמש התראיין שטרן לאודי סגל ותמר איש שלום במהדורה המרכזית, וטען כי האמירה שלו בריאיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103fm, לפיה כראש אכ"א הוא גרס תלונות אנונימיות, לא הובנה כראוי. "מעולם לא גרסתי תלונות על הטרדה מינית", אמר שטרן, "בדקו את זה היום ולא נמצא שגרסתי, וגם לא אמרתי שגרסתי תלונות על הטרדות מיניות, כן גרסתי תלונות אנונימיות בנושאים אחרים".