אחת הנאשמות בריגול עבור איראן ניסתה להתאבד בביתה

האישה, תושבת חולון בת 40, ניסתה לשים קץ לחייה בעת ששהתה במעצר בית בעקבות ההאשמות כי ריגלה עבור האיראנים לאחר שנחשף כי היא ניהלה קשר בפייסבוק עם מתחזה וביצעה עבורו משימות שונות. האישה מאושפזת בבית החולים אסף הרופא כשהיא במצב אנוש

דגל איראן
דגל איראן | צילום: רויטרס

אחת הנאשמות בריגול עבור איראן ניסתה להתאבד היום (חמישי) בעת ששהתה במעצר בית, וכעת מאושפזת במצב אנוש בבית החולים אסף הרופא. הנאשמת, אם לשלושה בת 40 מחולון, ניהלה קשר עם מתחזה שפנה אליה בפייסבוק תחת השם ראמבוד נמדר, וחשדה כי הוא פועל מטעם שלטונות איראן וגופי המודיעין שלה.

היא עמדה עמו בקשר מספר שנים, וביצעה עבורו משימות שונות, לרבות צילום בסתר של שגרירות ארה"ב בתל אביב, צילום בתוך משרד הפנים בעיר מגוריה, צילום המשרד לביטוח לאומי, והעברת מידע על סידורי אבטחה וצילום קניון בחולון.

בחקירתה של האישה, עלה החשד שבעל היה מודע לקשריה עם ראמבוד ואף שוחח עמו בעצמו, למרות שחשד כי מדובר בגורם מודיעין איראני. החשוד אף סייע לאשתו בביצוע אחת ממשימותיה עבור "ראמבוד", בכך שהסיעה לצלם את שגרירות ארה"ב בתל אביב.

עמוד הפייסבוק של של ''ראמבוד נמדר''
עמוד הפייסבוק של של ראמבוד נמדר | צילום: דוברות שב''כ

במסגרת הקשר, התבקשה החשודה לכוון את בנה, אשר עמד בפני בגיוס לצה"ל, לשירות באגף המודיעין, ובתיווכה שוחח ראמבוד בטלפון עם הבן, על מנת לחוות דעתו על רמת השפה הפרסית שלו. עוד עלה החשד כי החשודה הונחתה על ידי ראמבוד לאסוף מודיעין אודות בכירים במערכת הביטחון.

בחודש ינואר האחרון נחשפה הרשת , לאחר שפעילות נחקרה במשותף על ידי שב"כ ויחידת להב 433 בראשותו של ניצב מוטי לוי, ועלה החשד כי כמה אזרחיות ישראליות גויסו בידי גורמי מודיעין איראניים, לצורך ביצוע משימות בתחומי מדינת ישראל. נגד חמישה מעורבים בפרשה הוגשו כתבי אישום, שמותיהם אסורים בפרסום.