בעקבות תחקיר הרופא הבכיר בסורוקה: "לא יבוא במגע עם סטודנטים"

מנהלת ביה"ס לרפואה באוניברסיטת בן גוריון הודיעה במכתב פתוח כי הרופא הבכיר, שנטען כי תקף מינית סטודנטית, לא יעבוד עם בית הספר כל עוד אין הכרעה בגינו. "אני כותבת לכם מדם ליבי" ,"

זמן צפייה: 08:41

לאחר תחקיר חדשות 13 על הרופא הבכיר בבית החולים סורוקה שפגע בתלמידה, מנהלת בית הספר לרפואה באוניברסיטה, פרופ' יעל רפאלי, פנתה היום (ראשון) לתלמידים במכתב פתוח. המנהלת הבטיחה כי הרופא הבכיר לא יבוא במגע עם אף סטודנט או סטודנטית עד שתהיה הכרעה בנדון.

מאות תלמידי אוניברסיטת בן גוריון שבבאר שבע חתמו על עצומה שקוראת להנהלת בית הספר להתייחס למקרה ולפעול בעניין. בתגובה לעצומה ולתחקיר, כתבה מנהלת בית הספר לרפואה כי "משעה שנודע לאוניברסיטה על קיום בדיקה, היא דרשה מיידית שהרופא לא יהיה בכל מגע עם סטודנטים.יות. כיום, כשאני יודעת במי מדובר, אני יכולה להבטיח לכם שכך אכן התבצע. לא יהיה לאף סטודנט.ית כל מגע עם רופא זה כל עוד אין הכרעה בנדון".

Whatsapp Image 2021 11 07 At 1
הפגנת תמיכה במתלוננת מחוץ לאוניברסיטה

בפתח המכתב התייחסה פרופ' רפאלי לנושא ברגישות וכתבה: "קראתי את מכתבכם ואני כותבת לכם מדם ליבי. כבת לדור שנדיר היה למצוא בו אישה שלא עברה בחייה לפחות אירוע אחד של הטרדה מינית בשרות הצבאי או במקום העבודה, אני מאמינה שרק קריאה קיצונית, כדוגמת קמפיין ה-MeToo, תוביל לשינוי שכולנו מייחלים לו".

"תופעת ניצול יחסי מרות, הטרדות מיניות על סוגיהם השונים והפחד שקידום תלוי בהיענות לדרישות כוחניות חייבים להפסק, ומרחבי הלימודים והעבודה חייבים להיות בטוחים לכולם".

Whatsapp Image 2021 11 07 At 1
הפגנת תמיכה במתלוננת מחוץ לאוניברסיטה

מארגון המתמחים "מרשם" נמסר בתגובה כי "מרגע שהממונה על ההטרדות המיניות בביה"ח סורוקה קבעה כי מדובר בהטרדה מינית, אין מקום לגמגום. יש להשעות את הרופא הבכיר באופן מיידי עד למיצוי ההליכים בעניינו. הפרשה מעלה שאלות קשות בנוגע לשיקול הדעת של הנהלת בית החולים סורוקה".

"לא יעלה על הדעת, שעה שהאירוע התברר על ידי נציבת מניעת הטרדות מיניות בבית החולים ונקבע כי מדובר באירוע של הטרדה מינית בוחרת הנהלת בית החולים שלא לפעול - זאת בניגוד גמור להוראות החוק ותוך שהיא מעבירה מסר חמור לעובדות ולעובדים במרכז הרפואי, כאילו הטרדה מינית היא דבר שיש להקל בו ראש".

"הארגון דורש לנקוט פעולה מיידית כלפי הרופא הבכיר שנקבע שהטריד מינית. בנוסף, אנו מבקשים להעביר מסר נחרץ וברור כי אין מקום להתנהגויות כאלה בין כתלי בית החולים ואנו תומכים באופן מלא ומוחלט במתלוננת, וכן בסטודנטים ובסטודנטיות חותמי העצומה שמסרבים להשלים עם מציאות בה הם אינם מוגנים ומוגנות מפני פגיעה מינית".