לאור ההצלחה: מערך ההסעות בסוף השבוע בגוש דן יתוגבר

תדירות הקווים בימים שישי ושבת תעלה ב-50%, וכ-10% מצי הרכבים יעברו לאוטובוסים בעלי 52 מקומות ישיבה. שעת פתיחת הפעילות תוקדם לשעה 17:00 - ותסתיים כמו בשבוע שעבר בשעה 02:00

זמן צפייה: 01:15

לאור הצלחת מערך ההסעות "נעים בסופ"ש" בגוש דן, שיצא לדרך בסוף השבוע הקודם, הוחלט היום (חמישי) לתגבר את המערך בסוף השבוע הקרוב.

במהלך סוף השבוע הקודם, בוצעו כ-650 נסיעות ב-45 רכבים, ויותר מעשרת אלפים נוסעים לקחו בהן חלק. בסוף השבוע הקרוב תדירות השירות תתוגבר בכ-50%, וכ-10% מצי הרכבים יעברו לאוטובוסים בעלי 52 מקומות ישיבה.

עוד בחדשות 13:

ליברמן: אם רה"מ היה עושה ויתורים – הייתי מצטרף לממשלת ימין

חפץ התלונן במשטרה על יעקב ברדוגו: "הפיץ מידע אסור בפרסום"

סופו של עידן? "המלכה אליזבת צפויה לפרוש בעוד שנה וחצי"

מערך ההסעות ''נעים בסופ''ש'' בגוש דן
מערך ההסעות ''נעים בסופ''ש'' בגוש דן | צילום: חדשות 13

בקווים 705, 706, 707, 708 ו- 709 - מערך ההסעות יעמוד על תדירות של כל 20 דקות, במקום כל 30 דקות. קו 710 יישאר על תדירות של כל 30 דקות אך יופעל באוטובוסים בעלי 52 מקומות ישיבה לאורך כל שעות הפעילות.

נוסף לכך, בעקבות ניתוח ביקושים בשעות הערב המוקדמות של יום שישי, הוחלט על הקדמת שעות הפעילות ביום שישי לשעה 17:00 במקום בשעה 18:00. השירות יסתיים כרגיל בשעה 02:00 לפנות בוקר. שעות הפעילות בשבת יוותרו ללא שינוי.

מערך ההסעות ''נעים בסופ''ש'' בגוש דן
מערך ההסעות ''נעים בסופ''ש'' בגוש דן | צילום: חדשות 13

כאמור, בסוף השבוע האחרון החל לפעול מערך ההסעות בסופי השבוע בגוש דן בערים תל אביב יפו, גבעתיים, קריית אונו ורמת השרון. בשלב זה - השירות מוצע בחינם.

אופיר כהן, מרכז פרויקט "נוסעים בשבת" בעיריית תל אביב, סיפר בתחילת השבוע בריאיון לתוכנית "החדשות" עם יעקב אילון על המיזם שרשם נסיעת בכורה מוצלחת.כהן ציין כי בעקבות ההצלחה של הפרויקט, רשויות עירוניות נוספות ביקשו להצטרף ליוזמה, ואמר כי "כנראה נצא לדרך עם רשת חדשה בתחילת שנת 2020" והבטיח כי "עוד קווים יתווספו בתוך העיר תל אביב, ובין הערים הסמוכות לה".

כהן התייחס לעובדה שלמרות האירוע חסר התקדים, של נסיעות ציבוריות בשבת במימון העירייה, המיזם עבר באופן שקט יחסית, מבלי ליצור סערה. כהן אמר כי לדעתו "ברמת הפקידות הממשלתית יש הסכמה כי המהלך הוא נכון" והוסיף: "השתדלנו לא להיכנס עם השירות לתוך השכונות הדתית ושומרות המסורת בעיר".

כהן הסביר על מטרת הפרויקט: "זה חלק ממדיניות עירונית לצמצום השימוש ברכב פרטי. אנחנו מאמינים שאם נציע חלופות, תושבים יוותרו על הנסיעה ברכבם וישתמשו בתחבורה ציבורית, אופניים והליכה ברגל". הוא ציין כי הסיבה שהמיזם פועל בחינם הוא מכיוון ש"המדינה אינה מאפשרת לגבות תשלום על נסיעה בשבת" וכי "העירייה מחפשת דרכים בכל זאת לגבות כסף ממשתמשי השירות, בין השאר באמצעות דמי חבר, על מנת שיהיה מימון חיצוני לפרויקט".