"לא רק חומוס": חנות שמלות הערב בשפרעם שהפכה למוקד עלייה לרגל

המתחם, שמתפרס על יותר משני דונמים, מושך אליו נשים מכל הארץ שמבקשות לרכוש בגדים חגיגיים לאירועים - ואפילו שמלות כלה. ההצלחה המסחררת הגיעה אף אל מעבר לים: "הגעתי במיוחד מניו יורק"

זמן צפייה: 07:58

לפני החתונה עוצרים בשפרעם: חנות ענק של שמלות ערב וכלה הפכה למוקד עלייה לרגל לבנות ישראל ומאיימת על מעצבי תל אביב. מכל רחבי הארץ מגיעים לעיר הצפונית למצוא שמלה לאירוע במחירים זולים, שנמוכים מהממוצע בשוק.

החנות מתפרסת על יותר משני דונם באמצע העיר, ויש בה עשרות אלפי שמלות מכל העולם במחירים של מאות שקלים עד אלפים רבים. "באתי מניו יורק לקנות שמלה בשפרעם", סיפרה הילה שהגיעה עם אמה ואחותה, שמתכוננות לחתונה של האח. "אני בעצמי מוכרת, אבל הדברים שלו הרבה יותר יפים", הסבירה קונה אחרת.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"כוח טבעי": הסרט שמנסה להוכיח שתפריט טבעוני עדיף לפיתוח הגוף

מהפכה נשית – במטבח: השפיות שמשנות את כללי המשחק

יפה יששכר ביקרה את בתה בכלא: "נעמה רק רוצה את חייה בחזרה"

שמלות כלה בשפרעם
שמלות כלה בשפרעם

"יש שמלות שאני חושב הולך למכור אותם רק ליהודיה מקיסריה ובסוף אני מוכר אותן למישהי מאום אל פחם", אמר בעל החנות, זאיד זאיד. כשפתח את החנות היא הייתה קטנה והתמלאה במהירות בנשות העיר, אז בנה זאיד אולם גדול יותר והתחיל למכור גם לשאר תושבות הארץ. עם זאת, לפי זיאד, ההתחלה לא הייתה כל כך חלקה. לטענתו, "שפרעם ואופנה לא התחבר טוב לקונות". לבסוף נשבר המחסום ובעל החנות מעיד כי "המגזר זה כבר לא רק חומוס ופלפל".

בחנות העצומה שבה הנשים מבלות לעיתים מספר שעות, יש גם מקום מפלט לגברים: בר עם משקאות בתשלום וטלוויזיה שמשדרת משחקי כדורגל.  "זה נחמד - יש כיבוד, יש אוכל - הכל בסדר", סיפר אחד מתושבי נתניה שהגיע עם אשתו לקנות שמלה.