המפכ"ל למשפחת הנעדר בכנרת: "לא נרפה עד שנמצא אותו"

רנ"צ קובי שבתאי הגיע לחפ"ק של משטרת ישראל בקיבוץ עין גב שעל שפת הכנרת, שם מרוכזים מאמצי החיפוש אחרי עו"ד ראאיד מחאמיד, תושב אום אל-פחם בן 49 שנפל ביום שישי האחרון מסירת מנוע סמוך לחוף עין גב - ומאז נעלמו עקבותיו. "זו משימה בסדר העדיפות הגבוה ביותר שלנו"

זמן צפייה: 00:50

המפכ"ל קובי שבתאי הגיע הבוקר (שישי) לחפ"ק של משטרת ישראל בקיבוץ עין גב שעל שפת הכנרת, שם מרוכזים מאמצי החיפוש אחרי עו"ד ראאיד מחאמיד, תושב אום אל-פחם בן 49 שנפל ביום שישי שעבר מסירת מנוע סמוך לחוף עין גב, ומאז נעלמו עקבותיו.

רנ"צ שבתאי נפגש עם בני משפחתו של מחאמיד, ואמר להם: "משטרת ישראל תמשיך לפעול לאיתורו של ראיד עם כל היכולות והאמצעים שלנו עד שנביא לאיתורו. זו משימה בסדר העדיפות הגבוה ביותר שלנו ואנו לא חוסכים בשום אמצעי וכוח. במאמצי החיפוש לוקחים חלק כוחות רבים וישנו שיתוף פעולה מלא עם כל הגורמים. אנו איתכם יד ביד, מחזקים אתכם והמסר שלנו אליכם הוא שלא נרפה עד שנמצא את ראאיד".

המפכ''ל קובי שבתאי בחפ''ק בעין גב המרכז את מאמצי החיפוש אחר ראיד מחאמיד שנעדר בכנרת
המפכ''ל קובי שבתאי בחפ''ק בעין גב המרכז את מאמצי החיפוש אחר ראיד מחאמיד שנעדר בכנרת | צילום: דוברות המשטרה

המפכ"ל קיבל סקירה מלאה מסגן מפקד מחוז הצפון, תנ"צ שוקי תחאוכה, וממפקד מרחב כנרת, נצ"מ אבי דניאלי. בנוסף סייר המפכ"ל על גבי סירת שיטור ימי במרחב הימי בו מתרכזים מאמצי החיפוש. במאמצי החיפוש נוטלים חלק כוחות זרוע הים, אשר סורקים את הכנרת במגוון אמצעים מותאמים ומתקדמים.

מאז התקבל הדיווח על היעדרותו לפני שבוע, פועלת המשטרה בתווך הימי, היבשתי והאווירי בסיוע של מאות שוטרים, מתנדבים וצוללנים, של המשטרה, כוחות זרוע הים, אופונעי ים וסירות השיטור הימי, מסוקי המשטרה, רחפנים וכלים טכנולוגיים בכדי לאתר את הנעדר.

עו''ד ראאיד מחאמיד, הנעדר בכנרת
עו''ד ראאיד מחאמיד, הנעדר בכנרת | צילום: דוברות המשטרה

בשעות אחר הצהריים של יום שישי שעבר הפליג מחאמיד בסירת מנוע עם חבריו, ובשלב מסוים הוא נעמד ונפל למים הסוערים, סמוך לקיבוץ עין גב. חבריו ניסו להצילו ללא הצלחה, והזעיקו את כוחות המשטרה. ביום שבת הגיעה לאזור גם יחידת להבה, יחידת העלית של כבאות והצלה, המתמחה בצלילות חיפוש והצלה ובאיתור נעדרים בעזרת סירת מנוע, גלאי תת מימי יעודי ובאמצעות סריקות במים עם ראות מוגבלת.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2407222105' autoplay='0' credit='' desc='אחיו של מחאמיד בתחילת השבוע: "רק רוצה לקבור את אחי"' poster='' kid='1_m2936f0t' duration='']

אחיו של מחאמיד התראיין בתחילת השבוע למהדורה המרכזית, ואמר כי הוא איבד תקווה למצוא את אחיו בחיים. "אני רק רוצה לקבור את אחי", אמר האח לחדשות 13.