ברגע האחרון: אברמוב וחוגג חתמו על העברת הבעלות על בית"ר י-ם

השניים חתמו על הסכם העברת הבעלות על המועדון דקות אחדות לפני פקיעת מועד הצגת התקציב של מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים. במהלך הלילה, התקיימו שיחות קדחתניות בין חוגג, אברמוב וח"כ ניר ברקת, שהצליח לגייס מיליונר יהודי שיתרום 2 מיליון שקלים למועדון שלמעשה, אפשרו את העברת הבעלות והצילו את המועדון מירידת ליגה

זמן צפייה: 04:48

איש העסקים ובעליה הנוכחיים של המועדון, משה חוגג, חתם היום (רביעי) על הסכם העברת בעלות עם איש העסקים ברק אברמוב, שחזר בו מהחלטתו לסגת מהעסקה לרכישת המועדון הירושלמי. זאת, דקות אחדות לפני פקיעת מועד הצגת התקציב של מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים, שנקבע לשעה 12:00.

אתמול, במהלך מסיבת העיתונאים שכינס משה חוגג הוא התייחס למצב אליו נקלע המועדון ועל החלטתו של ברק לסגת בו מרכישת המועדון, וקרא לח"כ הכנסת ניר ברקת, שמזדהה כאחד מהאוהדי המועדון לסייע כספית למועדון. במהלך הלילה, התקיימו שיחות קדחתניות בין חוגג, אברמוב וראש עיריית ירושלים לשעבר בנושא.

ניר ברקת
המושיע של בית''ר? ח''כ ניר ברקת | צילום: רויטרס

תחילה, הייתה כוונה שמשקיע אמריקני יקנה מניות מיעוט בבית"ר ויזרים למועדון כחצי מיליון דולרים, אך לאחר שהדבר ירד מהפרק, ברקת הודיע כי הצליח לגייס מיליונר יהודי, תושב חוץ מדרום אפריקה שיתרום 2 מיליון שקלים למועדון. מדובר באותו התורם שהעביר כספים לבית"ר בשנת 2013 כשאיציק קורנפיין היה היו"ר, לאחר שהקבוצה נקלעה לקשיים כלכליים בעקבות עזיבתו של ארקדי גאידמק.

כעת, כל שנותר על המועדון הוא להעביר את התקציב שלה ברשות לבקרה תקציבית של ההתאחדות לכדורגל עד מחר בשעה 16:00, לאחר שהמועדון קיבל ארכה מהיום, כדי לא להוריד את המועדון ליגה. כאמור, אתמול בצהריים הודיע ברק אברמוב כי הוא נסוג מהעסקה לרכישת המועדון.

"לאור התרחשויות הימים האחרונים, ובפרט העובדה שגורמים שונים שהבטיחו להירתם ולסייע פשוט התאדו ברגע האמת, החליט ברק, שנשאר לבד במערכה, כי יש גבול ונחצו כל הקווים האדומים האפשריים. משכך, ברק החליט לסיים את המשא ומתן ולרדת מהאפשרות לרכוש את המועדון". למעשה, ההכרזה של אברמוב היא זו שקידמה והאיצה את תהליך גיוס הכספים לבית"ר, מה שלבסוף אפשר את העברת הבעלות אליו.

ברק אברמוב
ברק אברמוב | צילום: פלאש 90

בעלי בית"ר ירושלים ברק אברמוב אמר לאחר רכישת המועדון: "אני שמח ונרגש להיות הבעלים של המועדון העצום הזה, אותו אני אוהד מאז שאני זוכר את עצמי. זוהי זכות שנפלה בחלקי ואני מאמין באמונה שלמה שנצעיד את בית"ר שלנו למקומות טובים. יש לנו דרך ארוכה, אבל הוכחתם לא פעם שזה לא מפחיד אתכם".

"עברתם תקופה מורכבת מאוד של חששות ואי וודאות. זה קשה, אני יודע את זה. כאבתי את כאבכם, ועכשיו זה הזמן שלנו להתייצב כאיש אחד כדי לעשות את השינוי הנדרש. לשים הכל בצד ולהתאחד כאיש אחד לטובת עתיד בית"ר. בית״רים יקרים, לאחר אינספור ההודעות והטלפונים שקיבלתי מכם, אני קורא לבוא ליציעים ולהרעיד ביחד את טדי. נגמרו המילים - עכשיו זה זמן למעשים", הוסיף.