"הגיע מאחוריי - ונישק אותי בפה": הצד האפל של המפיק דני בנעים

בתחקיר חדשות 13 טוענות עובדות לשעבר של מפיק העל, כי התנהג בצורה בלתי הולמת שכללה נגיעות, ליטופים, נשיקות וחיבוקים - בניגוד לרצונן. "אמר שאני גורמת לאיבר מין שלו לעמוד" • חלק א'

זמן צפייה: 12:41

דני בנעים, המנכ"ל של אחת מחברות ההפקה והאירועים המצליחות בישראל, איש שמחובר לבכירים בתקשורת, לפוליטיקאים ולבעלי הון, קיים על פני שנים שגרה של יחסים מטרידים כלפי העובדות שלו ופעל כדי שהעדויות שלהן לא יגיעו למסך - אך כעת הן נחשפות לראשונה בתחקיר של חדשות 13 שאת פרסומו אנשים מסוימים רצו למנוע. הנשים שהסכימו לספר את סיפורן, ביקשו לעשות זאת בעילום שם, בהצללה ובעיוות קול מכיוון שהן עדיין חוששות מן האיש ומכוחו.

כאמור, דני בנעים הוא מפיק אירועי הספורט והתרבות מהגדולים בישראל. הוא החל את דרכו כספק של שירותי הפקה לכנסים בחברה משפחתית קטנה, טיפס בהדרגה והפך אותה לאימפריה של הפקות נוצצות שהביאה לארץ את השמות הגדולים בעולם - ליאו מסי, לואיס סוארס, מדונה ועוד. בן-נעים נמצא בסביבתם של מפורסמים רבים, ביניהם המיליארדר ואיל הנדל"ן הקנדי סילבן אדמס, שהעמיד לרשותה של מדונה את מטוסו הפרטי כדי שתוכל להופיע באירוויזיון - הכל בהקפתו של בן-נעים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"היו מכות, אשתי התעלפה": המשטרה פיזרה בכוח חתונה בגבעת זאב

בכיר לשעבר בזמן עסקת הצוללות: "שמרון השתמש בשמו של נתניהו"

היועמ"ש: אין מניעה לכנס את ועדת האיתור למינוי פרקליט מדינה

המפיק דני בנעים
המפיק דני בנעים | צילום: חדשות 13

תוך כדי עבודתו, כך לפי מספר נשים שעבדו תחת מרותו במשרד, נהג בנעים להטריד אותן מינית: "הוא הגיע מאחוריי והדביק לי נשיקה עסיסית על הפה", "הוא הניח את כפות ידיו עליי", הוא אמר לי שאני גורמת לאיבר מין שלו לעמוד", "הוא נגע בי באופן לא מותאם" - אלו הם רק חלק מהמעשים שהנשים טוענות שבנעים ביצע בהן.

המתלוננת ב' שעבדה עם בנעים, סיפרה לחדשות 13: "אני פשוט למדתי, כשהוא בא לנשק, אז להזיז את הראש כדי שזאת תצא נשיקה על הלחי ולא על הפה", והוסיפה: "ראיתי הרבה פעמים נשים שמנסות להתחמק מהנשיקה הזאת כמוני, או כאלה שלא הצליחו". עובדים אחרים במשרד הבינו כי הדברים מתנהלים בצורה "יוצאת דופן", וחושפות כי לא הרגישו בנוח עם הנגיעות של בנעים, בעיקר החיבוקים הממושכים והנשיקות.

המתלוננת ו', טוענת כי בנעים ניצל את הנשים הצעירות שעבדו בחברה: "כולם אוהבים ומכירים אותו, מפורסמים וכדומה, הוא דמות נערצת כמעט", והוסיפה כי "צעירות רבות רוצות שיהיה להן קשר עם אנשים חזקים ומפורסמים ודני יודע זאת. יש לו כל כך הרבה קשרים. הם עורכים אירועים ממשלתיים רבים. והקשרים עם סילבן אדמס".

לאחר מירוץ האפניים היוקרתי 'ג'ירו ד'איטליה' שבנעים הפיק בעזרתו של אדמס, הוא הוכתר למפיק הכריזמתי בישראל וזכה לשבחים רבים בתקשורת - בכתבות ובראיונות מוצגת דמותו של בנעים אדם מקסים וחברותי. ב', אחת העובדות לשעבר ב"קומטק", העידה כי " דני הוא בן אדם מאוד חם, מאוד מחבק ומאוד נדיב", מה שלכאורה לא מראה על בעייתיות. אך היא הוסיפה כי "אין גבול בין הנחמדות הזאת לנחמדות היתר שכבר גולשת להתנהגויות שהן לא בסדר".

דני בנעים עם המיליארדר סילבן אדמס
דני בנעים עם המיליארדר סילבן אדמס | צילום: חדשות 13

עו"ד יפעת בלפר, מומחית למניעת הטרדות מיניות, הסבירה כי "הרבה פעמים, מי שמטריד הוא גם אדם מאוד-מאוד טוב". אולם זה בעייתי כשהמעשים נובעים מעמדה של כוח, ושהמחזיק בו יכול לנהוג כפי שהוא רוצה, אמרה בלפר. "דווקא המבט החיצוני מראה לנו כחברה עד כמה אנחנו לוקחים התנהגויות מיניות ורואים בהן בעצם התנהגויות נורמטיביות".

כפי שצוין, החברה היא כאמור משפחתית וההטרדות לא נעצרו רק אצל דני. ב' סיפרה כי חוותה גם הטרדות מיניות מצד אחיו של דני, המשמש כסמנכ"ל הכספים בחברה: "הייתה לי עוד חוויה מאוד לא נעימה עם אח שלו, שבאחת ההזדמנויות גם הדביק לי נשיקה משום מקום על הפה לכמה שניות מאוד ארוכות שהרגישו כמו נצח. זה מאוד-מאוד הכעיס אותי, גרם לי להרגיש מאוד-מאוד רע". לאחר הארירוע היא אמרה לעצמה: "ברור שזה יקרה כי אם המנכ"ל הוא ככה, אז למה שזה לא ייתן גיבוי לאחרים להתנהג באותו אופן? דני סימן את הדרך ואחרים, כך נראה, פשוט ניצלו זאת.

‎מדני בנעים נמסר בתגובה: ״התחקיר הציב בפניי מראה שמחייבת אותי לחשבון נפש עמוק. אני מבקש להתנצל בפני כל עובדת שנפגעה או שהרגישה לא מוגנת - ולוקח על עצמי באופן אישי את האחריות לכך. כמנהל החברה אני מאמין שסוד כוחה טמון בכך שכל עובדת ועובד ירגישו בה מוגנים ומוערכים ויקבלו את הכבוד הראוי להם. העובדה שעקרונות אלה לא יושמו על ידי בחברה היא טעות והיא תתוקן. בימים הקרובים כל העובדים בחברה ובראשם אני, יעברו סדנה בנושא מניעת הטרדות במקום העבודה".