למרות שגרת הטרור: כך הפכה שדרות למעצמה קולינרית

העיר נמצאת בכותרות לרוב בגלל אזעקות ורקטות, אלא שבעל חברה לסיורים קולינריים החליט ליצור חוויה שונה ולעזור לבעלי העסקים. "עברנו תקופות מאוד קשות, אבל לא נוותר על המקצוע"

זמן צפייה: 04:44

המצב הביטחוני בעוטף עזה גורם לעיר שדרות שלא לרדת מהכותרות. אך מתברר שבעיר שסובלת יום יום מאזעקות ושיגורים – מתפתחת סצנה קולינרית שמצדיקה ביקור.

יוסי בן אודיס, היום מסעדן תל אביבי ובעל חברה לסיורים קולינריים, חווה לפני שנים על בשרו פשיטת רגל בעקבות המצב הביטחוני המתוח שהיה אז בצפון. "כל המצב הזה בשדרות מחזיר לי פלאשבקים אחורה, לתקופה של הקטיושות בקריית שמונה, והחלטתי לעשות מעשה וליצור חוויה לאנשים בשדרות ולעזור לכל בעלי העסקים כאן".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

לאחר הפרסום בחדשות 13: עובדי מרכז החוסן בשדרות יקבלו משכורות

"החומוס של טחינה": סיפור ההצלחה של החומוסייה הקטנה משדרות

תושב הדרום על רגעי האימה בפסטיבל בשדרות: "אנשים נאלמו דום"

Huriix
מאפיית חורי בשדרות

עלות הסיור 250 שקלים לאדם, והוא כולל שעתיים וחצי של טיול בין שבע מסעדות וברים – כאשר בכל מקום טועמים מנה אחת. בין המוקדים אליו מגיעים בסיור הוא "מאפיית חורי"', הקיימת  שם ניתן למצוא ספינג' מרוקאי ופריקסה טריפוליטאי.

עמוס חורי, בעלי המאפייה, סיפר על הקושי להחזיק עסק בשדרות ועל המוטיבציה להמשיך: "אנחנו קיימים פה כמעט 30 שנה. עברנו כאן תקופות מאוד קשות. ב-12 בנובמבר נפל במפעל שלי קסאם, מחק כליל את פס הייצור. יש פה יותר מ-20 עובדים שמתפרנסים מהמקום הזה. אוהבים אותו, את הסביבה, ואי אפשר לוותר על המקצוע שגדלנו איתו".