מרוצים מהדואר או לא? בואו לפרוק

דוח נציב קבילות הציבור קבע שדואר ישראל הוא הגוף הציבורי עם הכי הרבה תלונות מוצדקות כנגדו. עכשיו משיק משרד מבקר המדינה שאלון מקוון

אתר חדש ירכז את טענות הציבור. דואר ישראל
אתר חדש ירכז את טענות הציבור. דואר ישראל | צילום: חדשות 2

משרד מבקר המדינה העלה היום (ראשון) לרשת שאלון שבו מוזמן הציבור לחוות את דעתו על איכות השירותים שמעניקה חברת דואר ישראל. השאלון מושק פחות משבוע לאחר הדוח של נציב תלונות הציבור (גם הוא חלק ממשרד המבקר) שגילה כי לא פחות מ-72.5% מתלונות הציבור נגד התנהלות הדואר נמצאו מוצדקות – יותר מכל גוף ציבורי אחר. לכניסה לשאלון המקוון לחצו כאן.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הכי הרבה תלונות מוצדקות. דואר ישראל
הכי הרבה תלונות מוצדקות. דואר ישראל | צילום: חדשות 2

בשאלון המקוון, שמילויו אורך כחמש דקות, בו מתבקשים הגולשים לענות על שאלות שנוגעות לאיכות השירותים שמעניק הדואר. בין הנושאים אליהם מתייחס השאלון: השירות בסניפי הדואר, השירות שנותנת לתושבי הפריפריה וליישובים קטנים, שירותי העברת הדואר, קבלה ומסירה של חבילות ושירותים אחרים.

מתלוננים הכי הרבה, צודקים מעט. הביטוח הלאומי
מתלוננים הכי הרבה, צודקים מעט. הביטוח הלאומי | צילום: חדשות 2

השאלון הוא בעילום שם ואין חובה לענות על כל השאלות. במשרד מבהירים כי המידע שיתקבל ישמש לצורכי משרד מבקר המדינה בלבד כחלק מהליך לשיתוף הציבור. את השאלון ניתן למלא עד ליום 16.07.2017. התוצאות ישמשו כחלק מהעבודה על חיבור דוח של המבקר על שירותי הדואר.

אתר חדש ירכז את טענות הציבור. דואר ישראל
אתר חדש ירכז את טענות הציבור. דואר ישראל | צילום: חדשות 2

"משרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור מבקש את התייחסותכם בכל הנוגע לשאלת איכות השירותים שנותנת חברת דואר ישראל לציבור הרחב", נכתב בדברי ההסבר לשאלון. "מטרת המהלך היא קבלת מידע מהציבור הרחב אשר משתמש בשירותי הדואר ושילובו בעבודת ביקורת המדינה. המידע שיתקבל יסייע במיקוד נושאי הביקורת ובביסוס תובנות וממצאים כהשלמה לתהליך הביקורת. עבודת הביקורת עתידה להתפרסם במהלך שנת 2017".

על מי התלונן הציבור הכי הרבה?
על מי התלונן הציבור הכי הרבה? | צילום: חדשות 2

דוח תלונות הציבור: 1 מכל 3 תלונות - מוצדקת

בדוח השנתי של נציבות תלונות הציבור שהוגש ביום שני שעבר לכנסת נחשף אילו גופים ציבוריים גוררים הכי הרבה תלונות מהציבור הרחב - וכמה מהתלונות שהוגשו באמת התבררו לבסוף כמוצדקות. המוסד לביטוח לאומי הוא הגוף שהתקבלו עליו המספר הרב ביותר של תלונות בשנה האחרונה - 1,102 במספר, אלא שרק 10% מהן נמצאו מוצדקות.

הגוף שהגיע למקום השני בדירוג מספר התלונות שהתקבלו אודותיו היה דואר ישראל עם 681 תלונות שהוגשו במהלך השנה. במקרה זה התברר דווקא כי לא פחות מ-72.5% מתלונות הציבור נמצאו מוצדקות.

נגד המשטרה הוגשו 504 תלונות אולם רק מספר קטן נמצא מוצדק - 16%. כך גם במקרה של משרד המשפטים (399 תלונות, 4.5% בלבד מוצדקות) ומשרד הבינוי והשיכון (390 תלונות, 13.5% מוצדקות).

האחוז הממוצע של תלונות שהוגשו לכלל הגופים ונמצאו מוצדקות עומד על 29.1% - קרוב לאחת מכל שלוש תלונות שמוגשות על ידי הציבור מתבררת כמוצדקת. רק ב-2016 טיפלה הנציבות בקרוב ל-15 אלף תלונות.

לשאלות וסיוע במענה על השאלון ניתן לפנות בדוא"ל: mevaker@sheatufim.org.il