לאחר שנכשל להעביר תקציב: ראש עיריית טבריה רון קובי יודח

אלקין, שהופקד על עניינו של קובי, החליט להפסיק את כהונתו. עקב כך, מינה שר הפנים את סמנכ"ל משרדו ליו"ר הוועדה הממונה בעיר, עד לבחירות חדשות. קובי צפוי לעתור לבג"ץ

רון קובי, ראש עיריית טבריה
רון קובי, ראש עיריית טבריה | צילום: חדשות 13

ראש עיריית טבריה, רון קובי, יודח מתפקידו בשל הכישלון להעברת תקציב העירייה – כך החליט היום (שני) השר זאב אלקין, שהופקד על הנושא בעקבות טענות מצד קובי לניגוד עניינים מול שר הפנים אריה דרעי.

לאחר קבלת החלטת השר אלקין, החליט דרעי למנות את סמנכ"ל, מוני מעתוק, ליו״ר הועדה הממונה טבריה - עד לקביעת תאריך חדש לבחירות המקומיות בעיר.

עוד בחדשות 13:

הוועדה המסדרת אישרה לקיים דיון על החסינות ללא אישור אדלשטיין

פריג' על האיחוד בשמאל: "סטירת לחי לשותפות היהודית-ערבית"

מטרת כחול לבן: להביא את נתניהו למשפט טרם הבחירות • לוח זמנים

ראש עיריית טבריה, רון קובי
ראש עיריית טבריה, רון קובי | צילום: חדשות 13

שר הפנים, אריה דרעי מסר לאחר ההחלטה: ״הדבר החשוב ביותר כעת הוא להחזיר את עיריית טבריה למסלול, ולהבריא אותה כדי שתושבי העיר לא ייפגעו. מיד לאחר החלטת השר אלקין, מיניתי את סמנכ״ל משרד הפנים, מוני מעתוק, עובד בכיר וותיק במשרד הפנים, לראש המועצה הממונה ואיתו פקידים נבחרים ממספר משרדי ממשלה שיכהנו כחברי מועצה ויעשו ככל יכולתם המקצועית לסייע לעיר טבריה ותושביה".

מרפאל טרבסלי, חבר מועצת העירייה המהווה אופיזציה לקובי, נמסר: "החלטתי להכריז מראש שאכבד, אבין ואתמוך בכל החלטה שתתקבל היום ע"י הצוות המקצועי של משרד הפנים וכך עשיתי. כשלושה חודשים לקח לגורמי המקצוע לבדוק את ההתנהלות שלנו כחברי מועצה ושל ראש העירייה. אין לי ספק שההחלטה קשה לעירנו האהובה. אך מתוך השבר בו אנו נמצאים, אני מאמין שמכאן רק אפשר לצמוח ולפרוח. בהצלחה ליו"ר ולחברי הוועדה הממונה לעיר טבריה - הצלחתכם היא הצלחתנו! אני רוצה לפנות בבקשה אישית לכל תושב ותושבת העיר, עברנו שנה לא קלה, שנה של פילוגים, סכסוכים ושנאה. בואו נפתח דף חדש. בואו נמחל ונסלח איש לרעהו ולאחיו יאמר חזק".

כזכור, בחודש יולי נכשל קובי בניסיונו האחרון להעביר את תקציב העירייה. תשעה מחברי מועצת העיר הצביעו נגד התקציב, לעומת שישה שהצביעו בעד, ולמעשה גרמו לפיזור המועצה. זאת, לאחר הארכה של שבועיים, שהוענקה לקובי על ידי שר הפנים.

כשבועיים לאחר מכן אישר דרעי הארכה נוספת של אישור מועד התקציב עד 30 בספטמבר - התקופה המירבית הקבועה בחוק.

לאחר כישלנו להעביר את התקציב, אמר קובי בריאיון לאילה חסון ב-103FM כי "ההחלטה היא מאוד צודקת כיוון שלאריה דרעי יש יריבות אישית, מפלגתית ומוסדית נגדי, והוא יעשה לי שימוע שהוא לא בידיים נקיות". כמו כן, תקף את שר הפנים וטען שהוא "כשל כישלון חרוץ, התוצאות והביצועים שלו הם ביזיון".

רון קובי, ראש עיריית טבריה
רון קובי, ראש עיריית טבריה | צילום: החדשות 13

קובי הוסיף כי "אני לא מעל החוק, אני רוצה שיעשו לי שימוע אם צריך. אבל שיהיה שימוע הוגן, שמגיע בידיים נקיות עם אנשים ענייניים. החוק אומר שעד ה-30 לספטמבר אפשר היה לדחות את הכול, אבל דרעי לא דחה כי הוא רצה את הראש שלי פוליטית, יש בינינו יריבות אישית".

ראש העיר אף הצהיר: "אני מתמודד לתפקיד שר הפנים הבא של המדינה במקום דרעי המושחת, ואם לא אהיה שר הפנים - אשאר ראש עיריית טבריה על אפו ועל חמתו. אני רוצה להחליף אותו בקלפי, אנחנו מקבלים בסקרי עומק בין שישה לעשרה מנדטים, והם מפחדים מזה. אני לוקח מנדטים מליברמן, מהליכוד ומגנץ".