קובי יחמוק מהדחה? הארכה של שבועיים להעברת התקציב ברשויות

שר הפנים אישר לכל הרשויות דחייה של 14 יום לאישור התקציב. ההחלטה עשויה להשפיע, בין היתר, על ראש עיריית טבריה, שלא הצליח להגיע להסכמות עם שותפיו. "הדמוקרטיה חשובה יותר מכל שיקול"

זמן צפייה: 00:19

שר הפנים אריה דרעי העניק הערב (ראשון) הארכה של שבועיים לרשויות המקומיות שלא הצליח עדיין להעביר את התקציב במליאת המועצה. מודבר בחמש רשויות – טבריה, רהט, אור עקיבא, ירכא ועוספיא.

משמעות ההחלטה היא כי חמשת ראשי הרשויות, בהם ראש העיר טבריה רון קובי, ניצלו זמנית מהדחה, מאחר והמועד האחרון להעברת התקציב היה היום, בתום חצי שנה שניתנו לאחר הבחירות המקומיות, שאירעו באוקטובר אשתקד.

לעוד כתבות בנושא:

הצרות של רון קובי: כיצד נקלע ראש עיריית טבריה לסכנת הדחה?

תקציב עיריית טבריה לא אושר: רון קובי בסכנת הדחה

רון קובי לחדשות 13: "צריך לסלק את החרדים ממוקדי הכוח"

רון קובי, ראש עיריית טבריה
רון קובי, ראש עיריית טבריה | צילום: חדשות 13

"ארכה זו אושרה בכדי לתת זכות שווה לכל הרשויות גם אם לא ביקשו ארכה וזאת מתוך ראייה רחבה שהדמוקרטיה חשובה יותר מכל שיקול", מסר בועז יוסף, האחראי על מחוז צפון במשרד הפנים.

מאז שנבחר קובי, הוא החל בהפיכה החילונית שלו בעיר שכללה השקת אוטובוס בשבת ופתיחת עסקים בטיילת. בתגובה לצעדים אלה, הפך ליעד להתקפות של קיצונים חרדים. כמה מהם מצביעיו של דרעי, שהחלו להתפלל בכל יום לנפילתו הפוליטית.

הסכסוך עם החרדים, בין היתר, מקשה על קובי להעביר תקציב, וכעת יקווה ראש העיר טבריה שיצליח לעשות זאת בשבועיים הקרובים, אחרת ייאלץ סופית לעזוב את משרדו.