2 הרוגים בדרום: חצו את הכביש כדי לסייע לנפגעי תאונה - ונדרסו

יואב חידרי וחנוך טלקר, נהגי אוטובוס כבני 40 ו-50 מאופקים, ככל הנראה חצו את הכביש כדי לסייע לנפגעי תאונה בין שני כלי רכב בכביש 4, סמוך לצומת יד מרדכי, ואז נפגעו מרכבים חולפים. שלוש ההרוגות בתאונת האוטובוס אמש בירושלים היו גם הן תושבות אופקים, ראש העיר מסר: "העיר כואבת ואבלה את מותם הטראגי של חמישה מתושבי העיר ביממה האחרונה בתאונות דרכים מחרידות"

זמן צפייה: 00:23

ימים קטלניים בכבישים: יואב חידרי וחנוך טלקר, נהגי אוטובוס כבני 40 ו-50 מאופקים, נהרגו לפנות בוקר (שישי) מפגיעת רכבים חולפים בכביש 4, סמוך לצומת יד מרדכי לכיוון אשקלון. השניים שבו לאופקים עם אוטובוסים ריקים מפעילות של "אגד היסעים" במרכז הארץ, וככל הנראה חצו את הכביש כדי לסייע לנפגעי תאונת דרכים בין שני כלי רכב - ואז נדרסו.

צוותי מד"א שהוזעקו לזירה קבעו את מותם, ופינו לבית החולים ברזילי באשקלון הנהגים מהתאונה בין שני הרכבים - צעיר כבן 28 שנפצע באורח בינוני, עם חבלות בגפיים ובצוואר, וגבר בן 67 שנפצע באורח קל. המשטרה פתחה בחקירת התאונה, וכביש 4 נחסם לתנועה מצומת יד מרדכי לצומת זיקים.

זירת התאונה בכביש 4
זירת התאונה בכביש 4 | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

חובש מד"א אליהו שוקרון ופראמדיקית מד"א אליסה קראנט סיפרו: "מדובר בתאונה קשה מאוד ומורכבת, המקום היה חשוך מאוד, ראינו שני כלי רכב מעוכים שבכל אחד מהם היה נהג, הם היו בהכרה מלאה והתהלכו במקום, הענקנו להם טיפול רפואי ופינינו אותם לבית החולים כשהם סובלים מחבלות ומצבם מוגדר בינוני. על הכביש בשני הנתיבים (אחד בנתיב לדרום ואחד לצפון) במרחק מהרכבים שכבו שני גברים אחד כבן 40 והשני כבן 50 שככה"נ נפגעו מרכבים חולפים כשחצו את הכביש לסייע בתאונה בין 2 כלי הרכב, הם היו מחוסרי הכרה, עם חבלה רב מערכתית, ללא נשימה וללא דופק, ביצענו בדיקות רפואיות הם היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם במקום".

זירת התאונה בכביש 4
זירת התאונה בכביש 4 | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

מנכ"ל אגד היסעים צביקי אורן מסר: "אנו המומים כואבים ומזועזעים מהאסון הנורא שפקד אותנו עת ששניים מנהגינו המופלאים זכרם לברכה שבו מפעילות היסעים במרכז הארץ בדרכם עם אוטובוסים ריקים לכיוון אופקים, עת שהבחינו בתאונה הקשה שהתרחשה בצידי הדרך ובנהגים הלכודים ברכביהם. הם גמרו אומר לעצור את האוטובוסים בצידי הדרך ולהחיש עזרה לסייע ולהציל את נפגעי התאונה, ובכך בעצם קיפדו את חייהם בעודם באיבם".

"התנהגותם זו מלמדת על אופיים ומזגם אשר התאפיין ביכולת נתינה הגשת עזרה ועשייה למען האחר", הוסיף אורן, "זהו יום עצוב ביותר בחיי חברת אגד היסעים יום בו כולנו מרכינים ראש ומחזקים בחום את משפחות הניספים בתאונה ה מיותרת והקשה הזו, יהיה זכרם ברוך".

זירת תאונת האוטובוס בירושלים
זירת תאונת האוטובוס בירושלים | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

גם שלוש ההרוגות בתאונת האוטובוס הקטלנית אמש בירושלים היו תושבי אופקים, וראש העירייה איציק דנינו כתב הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו: "העיר אופקים כואבת ואבלה את מותם הטראגי של חמישה מתושבי העיר ביממה האחרונה בתאונות דרכים מחרידות. בירושלים קיפחו את חייהן שושנה גלושטיין, מורה אהובה ויקרה, ושתי בנותיה, חיה שרה וחנה, בנות 7 ו-3. מפגיעת האוטובוס שהידרדר לתחנה בה המתינו".

"לפני זמן קצר קיבלנו את ההודעה הרשמית על מותם של יואב חדרי וחנוך טלקר, נהגי אוטובוס תושבי העיר, שחזרו אמש מהסעת חיילים, סמוך לצומת יד מרדכי הבחינו בתאונת דרכים בצידו השני של הכביש, עצרו את האוטובוסים ומיהרו להגיש עזרה לנפגעים. בזמן שחצו את הכביש פגע בהם רכב חולף. צוותים מטעם המחלקה לשירותים חברתיים בעירייה עומדים לרשות המשפחות ומציעים כל סיוע אפשרי כדי להתמודד עם האסון שפקד אותן ואת העיר כולה. ליבנו עם המשפחות היקרות. שלא תדעו עוד צער ומן השמיים תנוחמו".

זירת התאונה בכביש 4
זירת התאונה בכביש 4 | צילום: דוברות זק''א