שלמה וחיה נפצעו בתאונה בדרום: "נוהגים כמו מטורפים" • תיעוד

במהלך נסיעה שגרתית בדרך לערד, שלמה, חיה ואחותה התנגשו ברכב שבו נהג תושב הפזורה הבדואית - שחצה רמזור באדום. בעוד שבני הזוג נפצעו באורח קל, אחותה של חיה פונתה לבית חולים: "מצלמות של משטרת התנועה שמוחבאות מאחורי תחנות אוטובוס יש, אבל אין אכיפה"

זמן צפייה: 02:54

אם היינו צריכים דוגמא נוספת לכאוס שמתחולל בכבישי הדרום – הנה היא. אתמול (רביעי) בצהריים אסף נהג המונית שלמה לאופר את אשתו חיה ואת אחותה אריאלה, ויחד הם נסעו בכביש 31 בדרך לערד. בצומת תל ערד, רכב פרטי ובו נהג מהפזורה הבדואית נסע ברמזור אדום ופנה שמאלה, ורכבם של השלושה התנגש בו בעוצמה.

"נכנסו לצומת כשהרמזור היה ירוק, ולפתע הרכב חתך שמאלה באדום מלא לתוך הצומת", סיפר שלמה. "אני רואה אותו מגיע ואני צועקת. הדבר הראשון שחשבתי זה שאנחנו מתהפכים. אני הולכת", הוסיפה חיה, אשתו של שלמה על התאונה. יצוין כי שלמה וחיה נפצעו קל, אך אחותה של חיה, אריאלה - נזקקה לאשפוז.

אריאלה הווארד, אחותה של חיה שאושפזה בבית החולים בעקבות התאונה
אריאלה הווארד, אחותה של חיה שאושפזה בבית החולים בעקבות התאונה

"אחותי ישבה מקדימה ואני מאחוריה. כנראה קיבלתי את המכה החזקה. ניסיתי לצאת מהאוטו ולדאוג לאחותי. הוא (הנהג) נעלם, ואנחנו ישבנו וחיכינו לאמבולנס שם", אמרה אחותה של חיה ממיטתה בבית החולים. "שלמה העביר את מספר הרכב לשוטר, שאמר כי הרכב שייך לתושב הפזורה הבדואית", טענה חיה.

בתאונה נוספת אתמול, נהג בן 20 מהפזורה הבדואית ניסה להימלט מהמשטרה באזור צאלים, והוא התנגש ברכב שנסע מולו ונהרג במקום. לאחר שגופתו זוהתה, התברר שהוא נהג בלי רישיון. לפי דו"ח מבקר המדינה האחרון בנושא - לא פחות מ-61% מהנהגים המעורבים בתאונות קטלניות בנגב הם מהחברה הערבית. שיעורם באוכלוסייה הכללית בדרום הוא עשרה אחוזים בלבד.

זירת התאונה בכביש 31
זירת התאונה בכביש 31

"מקומם יותר מכל שהמפכ"ל יצא בהצהרה ש'בדרום רגוע'", אמר שלמה. "הבעיה פה אחרת. מצלמות של משטרת התנועה שמוחבאות מאחורי תחנות אוטובוס יש, אבל אין אכיפה. הנהגים שם נוהגים כמו מטורפים", הוסיפה חיה. התיעודים מסמרי השיער והרשימה המתארכת של הקורבנות הם הוכחה למחדל המתמשך בכבישי הדרום, ובהיעדר אכיפה ותשתיות - סופו של המחדל הזה ממש לא נראה באופק.