השרה רגב: נפתח את השמיים לאזרחים כדי לאפשר הצבעה בבחירות

שרת התחבורה הציגה את המתווה לפתיחת השמיים שיובא מחר לדיון בממשלה, במסגרתו הכניסה לישראלים תתאפשר ללא ועדת חריגים, כדי שלא לפגוע בזכות ההצבעה. הערכה: כ-40 אלף אזרחים מעוניינים לשוב

זמן צפייה: 06:25

שרת התחבורה מירי רגב הציגה היום (ראשון) בנמל התעופה בן גוריון את המתווה לפתיחת השמיים, ואמרה כי הכניסה לאזרחים ישראלים תתאפשר ללא ועדת חריגים, כדי לאפשר הצבעה בבחירות. הממשלה תצביע על כך מחר, ותדון בביטול מלוניות הבידוד, תוך אכיפת בידוד ביתי על השבים מחו"ל. ועדת החריגים תבוטל גם ליוצאים לחו"ל.

ברשות שדות התעופה מעריכים כי ישנם לפחות 25 אלף ישראלים שמבקשים לחזור להצביע, בנוסף לכ-15 אלף שרוצים לשוב מסיבות שונות והגישו בקשה לוועדת החריגים.

נוסעים חרדים מסרבים לעטות מסכות במהלך טיסה | צילום: חדשות 13

שרת התחבורה אמרה כי יהיו בדיקות קורונה בכניסה לישראל, באמצעות מאות דוגמים בשדה שיוכלו לבצע בדיקות במעבדה המקומית. "אנחנו חותרים לבדיקות מהירות בכניסה לטיסות הישראליות,
כל חברות התעופה הישראליות יצויידו במכשירים מהירים כפוף לאישור משרד הבריאות", אמרה.

רגב הבהירה כי התקבלה הבקשה של שר המשפטים בני גנץ וכי יוכנס לוועדת החריגים יועץ מטעם משרד המשפטים. עוד טענה כי הבקשה לא הוגשה עד הבוקר. כמו כן, שרת התחבורה הדפה את הביקורת שנמתחה בתחקירים בחדשות 12 ובהארץ על ועדת החריגים, לפיה היא מפלה בין חרדים לחילונים: "מה שנעשה לוועדה בשבוע האחרון זה הכפשה, שקר ופייק ניוז. להסית נגד החרדים שהם אזרחי המדינה שמותר להם לחזור לארץ זו בושה".

גנץ מסר אחרי הצהרת רגב: "מה שקרה בנתב"ג מחייב תשובות לציבור-איך התנהלה הוועדה? כמה פניות סורבו ומדוע? לכן, כבר היום התייצבה נציגה של משרד המשפטים בוועדה, ואנחנו נדרוש מחר בממשלה שתאושר ההצעה שתאפשר לכל ישראל שרוצה לשוב הביתה. לא פחות מכך".

כזכור, אמש הודיע גנץ כי לא יאשר הארכת תקנות נתב"ג – עד צירוף נציג משרד המשפטים לוועדת החריגים לכניסה לארץ. "אם לא יתקבל מתווה שבמסגרתו כל ישראלי שמעוניין יוכל להגיע ולממש את זכות ההצבעה שלו, לא יוארכו התקנות על נתב"ג המסתיימות ב-10.3 כלל, וזה יהיה באחריותו הבלעדית של נתניהו ויוכיח שהוא דואג לפוליטיקה לפני שהוא דואג לחיי אדם". עוד הוסיף כי "הוא קורא לנתניהו לא להביא להפקרות".

על פי ההנחיות כיום, לנתב"ג אמורים להיכנס לכל היותר 2,000 נוסעים ביום, בכפוף לאישור ועדת החריגים. אלא שעל פי הטענות בעוד ישנם ישראלים רבים שאלצים להשאר בחו"ל בלי לקבל מענה גם אם סיבותיהם מוצדקות - טיסות החילוץ שמגיעות בכל יום לנמל התעופה מכילות בעיקר חרדים.