בעקבות התיעוד במהדורה: שקד הורתה לפנות פליטים למלונות

המראות של פליטים מאוקראינה ששוכבים על הרצפה ועל מזרונים ללא תנאים בסיסיים הובילו את שרת הפנים להורות על הפינוי שלהם למלונות עד שתתקבל החלטה בעניינם. בכיר ברשות ההגירה תועד מכה מצלמה של אדם שניסה לצלם את המראות הקשים. רשות האוכלוסין וההגירה: "מדובר בתקרית חריגה"

זמן צפייה: 03:11

המראות הקשים בנמל התעופה בן גוריון הובילו למעשה: הערב (חמישי) בחדשות 13 פרסמנו כיצד אולם בנתב"ג הפך למחנה פליטים. הם שוכבים על הרצפה עם מזרונים, תורי ענק וללא תנאים בסיסיים.

בעקבות התיעוד הורתה שרת הפנים איילת שקד לפנות מיידית את הפליטים בנתב"ג למלונות עד שתתקבל החלטה בעניינם. השרה הודתה לשר הביטחון בני גנץ על הסיוע המהיר וההתגייסות של פיקוד העורף.

כמו כן, פורסם הערב לראשונה תיעוד ובו נראה אמנון שמואלי, בכיר ברשות ההגירה, מכה בחוזקה במצלמה של אדם שצילם אותו כששמואלי ניסה למנוע את הצילום של הפליטים ששוכבים על הרצפה בנתב"ג.

בתגובה לתיעוד מסרו ברשות האוכלוסין וההגירה: "מדובר בתקרית חריגה, שאירעה אחרי שחמישה מסורבי כניסה עם חשש כבד להשתקעות, סירבו להתפנות מעמדת ביקורת הגבולות במשך שלושה ימים והפריעו לעבודה התקינה של הבקרים. נציין כי מדובר בתקופה לחוצה, בתנאים מורכבים ואנו עושים כל שניתן כדי לבצע את העבודה באופן המכבד והמקצועי ביותר"