הסגר בערים האדומות יימשך עד יום רביעי - גני הילדים יפעלו

הגבלות אזור מוגבל יישארו בתוקף באלעד, מודיעין עילית, ביתר עילית, רכסים וארבע שכונות בירושלים. מערכת החינוך בגילים 6-0 תפעל גם ביישובים הללו. גמזו: מסופק מהשינוי הרב שחל בערים הללו

זמן צפייה: 03:09

ועדת השרים לענייני אזורים מוגבלים אישרה היום (שישי) את המשך הסגר בערים האדומות עד ליום רביעי, וכן החליטה על הפעלת מערכת החינוך לגילים 6-0 ביישובים הללו. הערים שעליהן יחולו ההנחיות הן אלעד, מודיעין עילית, ביתר עילית, רכסים וארבע שכונות בירושלים - רמת שלמה, רמת אשכול, מעלות דפנה ומטרסדורף.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בסיום הדיון כי "אני מעריך מאוד את המאמץ שהתושבים עשו להורדת התחלואה ומקווה שבמאמץ נוסף נוכל להוציא גם את האזורים שנשארו בסגר מרשימת הערים האדומות בהקדם. זוהי המלצת גורמי הרפואה במשרד הבריאות וטוב שוועדת השרים לאזור מוגבל קיבלה המלצה זו פה אחד. נמשיך להיאבק בקורונה כולנו ביחד".

שר הביטחון בני גנץ אמר בסיום הוועדה: "קיבלנו החלטה קשה אך הכרחית להמשיך את הסגר על שש ערים אדומות עד יום רביעי. בהתאם לכך, הנחיתי את משרד הביטחון, צה"ל ופיקוד העורף להגביר את המאמצים בערים שיישארו תחת מגבלות, לסייע בהסברה, בבדיקות ובהרחבת הסיוע לאוכלוסייה, בכדי שנוכל להוריד את התחלואה ואת המגבלות בהקדם. ההחלטה שקיבלנו נסמכת על עמדת הדרגים המקצועיים שהדגישו, כי בשבועות האחרונים, אנחנו רואים שרוב מוחלט של הציבור הישראלי, בכל המגזרים, נשמע להנחיות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ארה"ב בוחרת: במקום עימות – טראמפ וביידן ענו לשאלות בשידור חי

מגמת הירידה נמשכת: 1,608 נדבקים ביממה; 4.5% מהבדיקות חיוביות

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

ממונה הקורונה, הפרופסור רוני גמזו, ואלוף (במיל') רוני נומה ציינו בסיפוק רב את השינוי המשמעותי שחל בערים האדומות ובמיוחד את התנהגות התושבים וראשי הערים הללו. "לצד ההישגים בהורדת התחלואה, חשבנו שנכון לאפשר לערים האדומות לנצל את אפקטיביות הסגר כדי להביא לירידה נוספת ברמת התחלואה והבאתם לציון של ערים כתומות, עם כל הקושי הכרוך בכך לרבות התחשבות בצרכים המיוחדים של הגיל הרך בערים אלה", נכתב בהודעה מטעם "מגן ישראל".

בד בבד, הממשלה אישרה את החלטת קבינט הקורונה וההגבלות בכל הארץ ייכנסו לתוקפן ביום ראשון. בין היתר, תבוטל המגבלה שאוסרת להתרחק קילומטר מהבית, יותרו התכנסויות של עד 20 אנשים בשטח פתוח ותתאפשר פתיחת עסקים ללא קבלת קהל.

מוקדם יותר התקיימה הערכת מצב אצל פרויקטור הקורונה, הפרופסור רוני גמזו, בנוגע לסגר בערים האדומות. גורמים המעורים בפרטים אמרו כי "ישנה ירידה משמעותית במספר הנדבקים בערים האדומות, וכי קיימת התלבטות אילו הגבלות יש להטיל עליהן". גמזו עצמו הודיע כי בכוונתו להמליץ להגביל את משך הסגר עד יום רביעי בחצות, משום שלהערכתו "אם המגמה תימשך - לא יהיו כנראה ערים אדומות בישראל".

שר הביטחון בנט מבקר בבני ברק ברקע משבר הקורונה
שר הביטחון בנט מבקר בבני ברק ברקע משבר הקורונה

בתוך כך, גנץ שוחח עם 40 ראשי רשויות אדומות שהפכו לירוקות, ואמר כי "ראשי הרשויות מובילים מכוח המנהיגות שלהם את המאבק בקורונה בזירה המקומית. משרד הביטחון, צה"ל ופיקוד העורף ימשיכו ללוות את הרשויות בכדי לדאוג שרשויות שהפכו לירוקות ישארו בסטטוס הזה. אפעל בכדי לחזק את הסמכויות של הרשויות המקומיות ולתת להן אמצעים במאבק בקורונה".

בד בבד, בכיר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, תקף היום את ממונה הקורונה פרופ' גמזו ואמר כי "אצל רוני גמזו לא קובע מספר החולים, קובע רק אם מדובר בחרדים. כל המאמצים שנעשו והורידו את מספר החולים בערים החרדיות ובשכונות החרדיות בירושלים הביאו אותו לעשות תרגילים מספריים באישון ליל כדי להכניס את החרדים לסגר. אני קורא לרה"מ להפסיק את הפעילות של האיש הזה לאלתר".

בעקבות הדברים, נמסר מלשכת שר הבריאות כי "השר אדלשטיין מגבה את גמזו. במשך חודשים הוא פועל לילות כימים למען בריאותם של כל אזרחי ישראל ללא הבדל בין מגזר זה או אחר".

הבוקר, עדכן משרד הבריאות כי 1,608 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, ובכך, מניין הנדבקים בנגיף עלה ל-301,289 בני אדם. כעת בארץ ישנם 38,355 נשאים פעילים, בהם 713 במצב קשה, מתוכם 247 שמחוברים למכונת הנשמה. מניין המתים עלה ל-2,128.

עוד עדכנו במשרד כי אתמול בוצעו 37,487 בדיקות - 4.5% מהן יצאו חיוביות. כמו כן, מצבם של 219 מהחולים מוגדר בינוני, 1,259 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 1,455 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד, מתוכם 367 אחיות ו-151 רופאים