בשורה לבני הגיל השלישי: הרפורמה שתאפשר להם תחבורה ציבורית בחינם

שרת התחבורה ושר האוצר הציגו את רפורמת "דרך שווה", אשר במסגרתה בני 75 ומעלה יוכלו לנסוע באוטובוס, ברכבת וברכבת הקלה ללא תשלום. "גאות להציג היום מודל שווה, צודק ומשתלם ומבטל קומבינות פוליטיות של הרבה שנים"

זמן צפייה: 01:57

שרת התחבורה מרב מיכאלי ושר האוצר אביגדור ליברמן הציגו היום (ראשון) את רפורמת "דרך שווה" בתחבורה הציבורית, ובמרכזה ההחלטה כי בני 75 ומעלה יוכלו להשתמש בתחבורה הציבורית בחינם. בנוסף, אזרחים ותיקים מעל גיל 62 יוכלו לרכוש כרטיס חודשי ב-112.5 שקלים ולנסוע לכל מקום בארץ מלבד אילת. הרפורמה תיכנס לתוקף בקיץ הקרוב.

השרה מיכאלי אמרה: "לפני חודשיים היתה אמורה להיות עליה דרמטית במחירי התחבורה הציבורית, התקשרתי לשר האוצר ואמרתי לו שחייבים לעצור את זה ויש לנו רעיון איך לעשות זאת, לשמחתי שר האוצר נענה לאתגר. אנחנו גאות להציג היום מודל שווה, צודק ומשתלם ומבטל קומבינות פוליטיות של הרבה שנים".

יו''ר העבודה מרב מיכאלי בוועידה הלאומית של חדשות 13
שרת התחבורה מרב מיכאלי

"כל אחד מאיתנו, תלוי מאיפה הוא מגיע, משלם תעריף אחר על נסיעה בתחבורה הציבורית וזאת בגלל עיוות של שנים", הוסיפה מיכאלי, "נוסע מבני ברק משלם פי 2 מנוסע מבית שמש, נוסעת מעכו משלמת פי 2 מנוסע טבריה. היום אנחנו שמות סוף לקומבינה. נעבור מלמעלה מ-80 תעריפים שונים ל-5 תעריפים בלבד".

מיכאלי התייחסה גם לסוגיית התחבורה הציבורית בשבת ואמרה: "אני מאמינה בחופש תנועה בכל ימי השבוע ואני מאמינה שצריכים לעשות בהסכמה, וגם תחבורה ציבורית בשבת אנחנו נביא בהסכמה ואנחנו עובדים על זה ברצף".

Whatsapp Image 2022 04 03 At 1
רפורמת התחבורה הציבורית | צילום: חדשות 13

לאחר השרה דיבר גם שר האוצר אביגדור ליברמן והוסיף כי "מהות הרפורמה היא צדק והגינות, יש קריטריון אחד וברור שהוא מרחק -קילומטרז׳. אנחנו נמשיך ונפעל כדי שכל הגימלאים והפנסיונרים יוכלו לנסוע חינם בתחבורה הציבורית". כמו כן, ליברמן אמר כי במשרדו החלו לעבוד על תקציב לשנת 23-24 וכי "גם השינויים האחרים והמאמץ שלנו לספוג את תשומות עליית המחירים זו בשורה".

Whatsapp Image 2022 04 03 At 1
רפורמת התחבורה הציבורית | צילום: חדשות 13

לפי הרפורמה, כרטיס חופשי חודשי ארצי יעלה 225 שקלים, וכרטיס אזורי לרדיוס של 40 קילומטרים יעלה 99 שקלים. בנוסף, תורחב ההנחה לאנשים עם מוגבלויות, כך שהם יקבלו 50% הנחה במקום 33%. ההנחות הקיימות לסטודנטים, חיילים, שוטרים ומשרתי שירות לאומי יישמרו.