עם דגלים ושיירת רכבים: קבלת הפנים למנהיג הפלג הצפוני ששוחרר מהכלא

לאחר שהשייח' ראאד סלאח מהתנועה האיסלאמית הורשע בהסתה ובהבעת תמיכה בטרור בפברואר 2020, ונגזרו עליו 28 חודשי מאסר בפועל, הוא שוחרר מהכלא והתקבל בעירו אום אל-פחם, בה גם כיהן כראש עיר

זמן צפייה: 04:13

השייח' ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, שוחרר היום (שני) ממאסר בבית המעצר קישון, לאחר שהורשע בגין הסתה והבעת תמיכה בטרור בנובמבר 2019, ונגזרו עליו 28 חודשי מאסר בפועל בפברואר 2020. סלאח, שכיהן בין השנים 1989 עד לשנת 2001 כראש העיר אום אל-פחם, התקבל בעיר על ידי המונים שחיכו לו עם דגלים ושיירת רכבים לכבודו.

ראאד סלאח לאחר ששוחרר באום אל-פחם
ראאד סלאח לאחר ששוחרר באום אל-פחם

כזכור, בשנת 2015 הוצא הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק על ידי ממשלת ישראל, בטענה להסתה מצדו של סלאח ומצד התנועה. בשנת 2017 הוגש נגד סלאח כתב אישום בגין שלוש עבירות של הסתה לטרור, וכן בגין שלוש עבירות של תמיכה בהתאחדות בלתי מותרת.

מכתב האישום עלה כי סלאח פרסם במספר הזדמנויות דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור. במקרה אחד, במהלך הלוויית מחבלים שביצעו פיגוע בהר הבית, נשא סלאח נאום שבו אמר, בין היתר, "יא שהיד, אנחנו נמשיך את המאבק" ו"ברוח, בדם, נפדה אותך יא שהיד".

עוד עלה מכתב האישום כי במהלך תפילה שהתקיימה במסגד אמר סלאח: "אנחנו לא נפסיק להתעמת עם הכיבוש הישראלי ולא מפחדים להיפגש, להיפצע, להיעצר, לא פוחדים אלא מאללה". במקרה אחר, נשא סלאח נאום במסגרת הלוויית מחבלים, במהלכו עודד למעשה טרור.