מוקד עלייה לרגל: תיעוד מיוחד מתוך בית הרב קנייבסקי בבני ברק

הרב הוא האיש המשפיע ביותר בציבור החרדי, שזכה לתשומת לב רבה ברקע השיח על הציות להנחיות הקורונה במגזר. צוות חדשות 13 קיבל הצצה מיוחדת לדירת הקשיש, שגם בגיל 92 - על פיו יישק דבר

זמן צפייה: 09:16

ביתו של הרב קנייבסקי בבני ברק מהווה מוקד עליה לרגל של חרדים, חילונים, אשכנזים ומזרחים - מגדולי המדינה ועד עמך ישראל מגיעים לקבל ברכה מהרב בן ה-92. בימי הקורונה, שממנה גם החלים, הוא הורה לפתוח את המוסדות הלימוד החרדיים ובצעד שנתפס חסר תקדים - הנחה לסגור אותם בסגר הזה.

הרב גר כבר מספר עשורים באותו בניין מוזנח ומיושן, באותה הדירה ששם נולדו לו ולרעייתו, הרבנית בת שבע, שמונה ילדים. הבית כל כך ישן, בלוי ומוזנח, שכשנכנסנו פנימה פשוט נדהמנו ותהינו האם ראוי שקשיש בגילו ובמעמדו יגור בתנאים שכאלה. הקירות סדוקים, הכול מרופט, עד כדי כך שחלפה המחשבה אולי זה כדי להדגיש צניעות ורוחניות, סוג של יחסי ציבור.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

למרות הפרידה הסוערת: גוברים הסיכויים לאיחוד של גנץ ולפיד

"התפתחתי בזכות התפקיד": ריאיון פרידה מנשיא בורסת היהלומים

לא רק תכשיט: הסיפור מאחורי הטבעות של ראשי ארגוני הטרור הערבי

הרב קנייבסקי
הרב קנייבסקי

מגפת הקורונה והשיח סביב ההישמעות להנחיות במגזר החרדי עוררו את הסקרנות - מיהו הקשיש בן ה-92 שבעצמו חלה בקורונה ובגילו המופלג החלים ממנה ועל פיו יישק דבר? דקות לפני שצוות חדשות 13 הגיע אליו, יצא משם שר הבריאות יולי אדלשטיין שביקש מהרב שיורה לציבור שלו עוד קצת איפוק. בבני ברק, שלא כמו במאה שערים שבירושלים, יש יותר הקפדה.

שניים מנכדיו של הרב עושים משמרות לידו מסביב לשעון. יד ימינו המפורסם והידוע, יענקי קנייבסקי רק בן 31 וכבר צבר עוצמה אדירה. יש גם את הנכד, אריה לייב, פחות מוכר. במובנים מסוימים הזמן קפא בבני ברק, ודאי עבור בני דורו של הרב. הפער בין הפשטות הגשמית שבה הוא חי כל השנים לבין התרומות האדירות שמתקבלות בקופת העיר, לבין ההשפעה הפוליטית האדירה שלו ובימים אלה של סביבתו, הוא בלתי נתפס.