שביתת נהגי האוטובוסים: "המאבק יסלים, זוהי רק ההתחלה"

נהגי האוטובוסים השביתו את התחבורה הציבורית בחלקים נרחבים בארץ מתחילת שעות הפעילות, בשעות הבוקר המוקדמות, עד 09:00, זאת לאחר שלטענתם "השרה מיכאלי ממשיכה להתעלם" מדרישותיהם: "סובלים כל יום"

זמן צפייה: 00:29

אלפי נהגי ונהגות אטובוסים ישבתו מחר (ראשון) לאחר שלטלענתם שרת התחבורה מרב מיכאלי "ממשיכה לסרב לשפר את שכרם לדאוג לביטחונם ולרווחתם, ואפילו להיפגש עמם". השביתה תתקיים מתחילת שעות הפעילות, בשעות הבוקר המוקדמות, ועד השעה 09:00.

לדברי הנהגים, "השביתה מגיעה לאחר שבית הדין הארצי לעבודה הסיר את צווי המניעה שניתנו ובכך נהגי ונהגות האוטובוסים יוכלו להמשיך בשביתות בעקבות התעלמותה המוחלטת של השרה מדרישות הנהגים".

רשימת החברות השובתות: אלקטרה אפיקים, אקסטרה , תנופה, דן באר שבע, בית שמש אקספרס.

להלן רשימת הערים שבהן תתקיים השביתה: 

ירושלים - הקווים שיוצאים לשפירים, בית שמש, בני ברק, מודיעין עילית, נווה אילן ובתוך העיר עצמה.

נתניה - כל התחבורה העירונית.

אשדוד - כל התחבורה העירונית ובהינעירונית באשדוד והמושבים והסביבה.

פתח תקווה - תחבורה עירונית וחלק בינעירונית.

ראש העין - כל התחבורה העירונית ובינעירונית.

יבנה - כל התחבורה העירונית והבינעירונית.

בני ברק - קווי בני ברק - ירושלים, קווי בני ברק רעננה.

נמל התעופה בן גוריון - קווי ירושלים-נתב"ג.

גן יבנה - כל התחבורה העירונית והבינעירונית.

באר שבע – כל התחבורה העירונית.

אריאל - כל התחבורה העירונית והבינעירונית.

מועצה אזורית שומרון - כל התחבורה העירונית וחלק מבינעירונית.

בית שמש - כל התחבורה העירונית והבינעירונית לכיוון ירושלים וממנה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2206260816' autoplay='0' credit='ארגון נהגי ונהגות האוטובוסים וההסתדרות הלאומית' desc='נטלי רבינוביץ , נהגת, חברה בארגון נהגי ונהגי האוטובוסים של ההסתדרות הלאומית' poster='' kid='1_p11up1le' duration='']

ההסתדרות הלאומית מסרה בתגובה: "לצערנו, השרה לא שעתה לתחינות הנהגים להיפגש איתם ולפתור את מצוקתם. יצאנו למספר שביתות לא מוגבלות עד שהשרה תתעורר ותדאג לציבור שנמצא 14 שעות ביום על הכביש ומחזיק לבדו את התחבורה הישראלית על כתפיו. אנחנו לא יוצאים לחופשת בחירות – אנחנו יום יום סובלים ומסכנים את עצמנו ואת ציבור הנוסעים כל עוד השרה לא מתערבת. המאבק יסלים וזוהי רק ההתחלה".

מארגון נהגי ונהגות האוטובוסים נמסר כי "נהגי האוטובוסים נרמסים תחת גלגלי האוטובוס של שרת התחבורה. "40% מהנהגים הותקפו בצורה קשה, למעלה מ-300 תקיפות רק מאז תחילת 2022. מחסור של 5,000 נהגים, ואלפי נהגים עובדים במשרה כפולה כדי להביא משכורת מכבדת, אבל את שרת התחבורה זה לא מעניין. אנחנו מתכוונים להרחיב את ההשבתה עד שגברת מיכאלי תצא מהטיקטוק ותראה בני אדם".