מאות חגגו בת"א; אדלשטיין: "אובדן חיי אדם יהיה על מצפונכם"

לאחר שמאות ישראלים בתחפושות יצאו לרחובות העיר כדי לחגוג את פורים לפני תחילת העוצר הלילי, שר הבריאות תקף את המשתתפים. ממונה הקורונה גינה את האירועים: "תמונות מקוממות"

זמן צפייה: 00:53

מאות ישראלים יצאו הלילה (חמישי) לרחובות תל אביב כשהם בתחפושות, כדי לחגוג את חג הפורים רגע לפני שהעוצר הלילי נכנס לתוקפו. בתיעוד מהאירועים ניתן לראות צעירים רבים בצפיפות וללא מסכות. שר הבריאות יולי אדלשטיין האשים את המשתתפים: "על החוגגים במסיבות ההדבקה לדעת - זינוק בתחלואה יהיה רשום על שמכם, סגירת עסקים תהיה בגללכם, אובדן חיי אדם יהיה על מצפונכם. אתם רואים את המצב, אתם רואים איך גם צעירים נופלים לתחלואה קשה, איך המוות מגיע לכל גיל. תתעשתו. עוד לא מאוחר מדי".

ממונה הקורונה הפרופסור נחמן אש גינה בתוקף את קיומן של מסיבות: "אנחנו מתריעים מדי יום מעל לכל במה אפשרית על חשיבות ההקפדה על ההנחיות, ועל שמירה על בריאות כולנו, בכדי לנצח את מגפת הקורונה המסוכנת, ובסוף אנחנו נתקלים בתמונות המקוממות של חגיגות והתקהלויות המוניות חסרות אחריות. האחריות היא גם בידי הציבור, ומצער מאוד שכך בוחרים להתנהג בימים אלו, כשנתוני התחלואה עדיין גבוהים".

 [brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2102240848' autoplay='0' credit='' desc='מסיבות פורים בת"א לפני העוצר' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1614228910/people_outside_mtqvl1.png' kid='1_p5yyzt2n' duration='53']

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי גם גינה את האירועים וכתב בטוויטר: "‏מי שחגג במסיבת הרחוב אתמול בעיר מזלזל בבריאות הציבור ובמאמצים העילאיים שלנו לעצור את המגפה. הנחיתי את גורמי הפיקוח והאכיפה העירוניים לפעול בנחישות במהלך החג למניעת התקהלויות וליישום ההנחיות".

במקביל, המשטרה פיזרה הלילה מסיבת טבע שהתקיימה בניגוד להנחיות ביער לכיש שבדרום. באירוע השתתפו עשרות צעירים, חלקם החלו להימלט כשהבחינו בכוחות המשטרה. השוטרים עיכבו במקום 18 צעירים ורשמו להם קנסות בגין הפרת ההנחיות. בנוסף, עוכבו לתחנה להמשך חקירה מארגן המסיבה והתקליטן.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2102240650' autoplay='0' credit='' desc='מסיבות פורים בת"א לפני העוצר' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1614228904/people_in_the_street_lpjxbq.png' kid='1_dm1mcqt9' duration='49']

בתוך כך, אתמול זומנו למשטרה מספר בני אדם, שחשודים בארגון מסיבות מחתרתיות. החשודים נחקרו באזהרה, ובהמשך שוחררו לביתם בתנאים מגבילים. כבר אמש החלה יחידת אתגר בלהב 433 בחיפוש אחר מארגני המסיבות, ובכוונת המשטרה להמשיך ולאתרם.

מהמשטרה נמסר כי "קיום מסיבות בימים אלה, בהם בכל יום מתגלים אלפי מאומתי קורונה חדשים, עלול להחמיר את המצב ואף להוות מוקדי הפצה המוני של הנגיף, לעלייה בתחלואה והדבקתם של רבים שכלל לא לקחו חלק באירוע".

כאמור, הממשלה אישרה את ההצעה להטיל עוצר לילי בפורים, בין חמישי לשבת, זאת בניסיון למנוע את ההתקהלויות הצפויות במסיבות ובטישים - אשר עתידות להתקיים בניגוד להגבלות. העוצר יחול בין השעות 20:30 עד 5:00 במתכונת הסגר השלישי, עם מגבלת מרחק של קילומטר מהבית, כמו גם איסור שהייה בבית מגורים של אדם אחר.

בנוסף לכך, התחבורה הציבורית תצומצם והתפוסה באוטובוסים תוגבל ל-50%. העוצר צפוי להסתיים ביום שבת, אך בשל עמדת משרד הבריאות והחשש מפני "עלייה המונית לירושלים", ההגבלות של התחבורה הציבורית יימשכו גם ביום ראשון - אז יחגגו בבירה את שושן פורים.

במשרד ראש הממשלה הבהירו למען הסר ספק, כי לאורך כל שעות היום "אין לקיים אירועים החורגים מהתקנות בעניין התקהלויות - 10 אנשים במרחב סגור ו-20 אנשים במרחב פתוח, ובכלל זאת אין לקיים תהלוכות, כינוסים, מופעים וכיוצא בזה".