התחבורה הציבורית תשוב לפעול בסופי שבוע – כבר בשישי הקרוב

משרד התחבורה הודיע שפעילות הקווים שעובדים במהלך השבוע תימשך בסופ"ש, אך לא יחודשו קווים שהופסקו • רכבת ישראל הודיעה רשמית: חזרה לפעילות ב-17.5 באופן הדרגתי כפוף לאישור משרד הבריאות

זמן צפייה: 01:17

במשרד התחבורה הודיעו הערב (שני) כי התחבורה הציבורית תשוב לפעול בסופי שבוע - כבר החל מיום שישי הקרוב, זאת לאחר שצומצמה בשל התפשטות מגפת הקורונה, ומזה תקופה שלא היו אוטובוסים בימים שישי ושבת. באזורים שבהם פעלו האוטובוסים גם בימי שבת, תחודש הפעילות גם כן לאורך כל סוף השבוע. עם זאת, במשרד התחבורה החליטו בינתיים שלא לחדש פעילות של קווים שפעילותם הופסקה מאז פרוץ המגפה.

בתוך כך, ברכבת ישראל הודיעו רשמית כי הרכבת תשוב לפעול באופן הדרגתי החל מיום ראשון הקרוב - בתנאי שיינתן לכך אישור מטעם משרד הבריאות. "אישור זה נדרש בשל היותה של הרכבת אמצעי הסעת המונים ייחודי ביחס אמצעי תחבורה אחרים, הכולל מספר קרונות עם יציאות וכניסות רבות, אשר עובר במספר רב של תחנות ביניים", הסבירו. "בשל כך, לא ניתן לשלוט במספר הנוסעים והתקהלותם ברכבות וברציפים".

כמו באוטובוס, גם ברכבת יידרשו הנוסעים לשמור על ריחוק חברתי, לעטות מסכות ולהימנע מנסיעה במקרה של תסמיני מחלה. בכניסה לתחנות, הנוסעים יעברו בדיקת חום, תשאול ויחוייבו בחיטוי הידיים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרקליט רה"מ: המעצמה החקירתית נגדו – כאילו מדובר בפשעי נאצים

גנץ הודיע: השבעת הממשלה תיערך ביום חמישי בצהריים

פעולות החייאה בילד בן 6 שנפגע מרכב בירושלים – סבתו נפצעה קשה

תחנת אוטובוסים
תחנת אוטובוסים | צילום: חדשות 13

תנועת הרכבות תחודש בשני שלבים מרכזיים, כאשר על פי הנחיית משרד התחבורה, החל מיום ראשון ועד לסוף החודש יופעלו קווים מרכזיים, עם שינויים במסלולי הנסיעה. בשלב זה, הרכבת תפעל בימי ראשון עד חמישי בלבד, בין השעות 6:00-22:00.

הקווים שיחזרו לפעול בסבב הראשון: קו כרמיאל-חיפה חוף הכרמל, קו עתלית-בית שאן, קו ירושלים נבון-ת"א ההגנה וקו לוד-ראשל"צ הראשונים. אולם, כאמור, כמה מהתחנות יישארו סגורות, בהן: נתניה ספיר, בית יהושע, הרצליה, רעננה מערב, רעננה דרום והוד השרון סוקולוב. עם סיום שלב ההפעלה הראשון, ובכפוף לאישורים, יורחב השירות ויוחזרו לפעילות קווים ותחנות נוספות.

רכבת ישראל
רכבת ישראל | צילום: ויקיפדיה העיברית/ רותם דנציג