הנער שנעצר בביתר עילית: שוטר זרק עליי דלי, חנק והכה אותי

לאחר תיעוד התקרית האלימה בה נראה שוטר משליך בחוזקה דלי על נער, חונק אותו וגורר אותו לניידת - הוא מספר: "לקחו אותי לתחנה כשאני בטראומה". עורך דינו: "דמו של הציבור החרדי אינו הפקר"

זמן צפייה: 00:23

הנער החרדי שהוכה מוקדם יותר היום (שני) על ידי שוטר, מספר: "בהגפנות בביתר עילית נכחו שוטרים שניסו להרגיע, ואז הגיעו שוטרי יס"מ שהתחילו להרביץ באלימות", והוסיף: "הם תפסו מישהו, אזקו אותו, אל עף שהוא סתם ישב בצד ואני רציתי ללוות אותו כדיי לראות לאן הם לוקחים אותו. לאחר מכן השוטר תפס דלי וזרק אותו עליי, חנק אותי ונתן לי אגרוף בראש, הכניס אותי לניידת בחוזקה ופשוט לקחו אותי לתחנה כשאני בטראומה".

מעורך דינו של הנער, איתמר בן גביר (עצמה יהודית), נמסר בתגובה: "אני חושב שמה שנעשה כאן, כמיטב המסורת של מקצת השוטרים, שכאשר הם נתפסים נוהגים באלימות ומרביצים, פתאום הם ממציאים המצאות - הילד לא זרק אבנים ואפילו לא נגע בהן", טען בן גביר, והוסיף: "יש כאן דבר אחד חמור שכולנו ראינו: שוטר במדינת ישראל רודף ומרביץ לילד, זורק עליו פח וחונק אותו". "אנחנו דורשים ממח"ש לפעול עוד הלילה ולהשאות את השוטר. השר אוחנה צריך לעשות ניקיון במשטרה. הדרישה שלנו היא שלא יכול להיות שדמו של הציבור החרדי יהיה הפקר".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

כ"ץ: "מציע לפתוח את העסקים שלא מקבלים קהל – מייד אחרי סוכות"

בכירים במשטרה נגד אוחנה: "מתערב בעבודה למרות שזה לא תפקידו"

רופאיו של טראמפ: "אם מצבו ימשיך כפי שהוא, מקווים לשחררו מחר"

הנער שהותקף בביתר עילית משחזר את האירוע בפני עו''ד איתמר בן גביר
הנער שהותקף בביתר עילית משחזר את האירוע בפני עו''ד איתמר בן גביר

מהמשטרה נמסר בתגובה: "במהלך פיזור של עשרות מתקהלים בביתר עילית הושלכו לעבר הכוחות אבנים וחפצים. חשוד שנצפה משליך בלוק לעבר הרכב המשטרתי נעצר על ידי השוטרים. לצד האמור אנו רואים בחומרה את התנהלות השוטר במקום שנוגדת את ערכי הארגון. בהתאם מפקד המחוז הנחה להעביר את חומרי התיעוד לבדיקת מח"ש בהקדם".

כזכור, מוקדם יותר היום הותקף צוות חדשות 13 סמוך לשכונת מאה שערים בירושלים כאשר הגיע לדווח מהנעשה בשכונה. המון זועם תקף את הכתב יוסי אלי ואת הצלם, שנאלצו להימלט מהמקום ולעלות לשידור תוך כדי נהיגה ברכב. התקרית אירעה באזור כיכר שבת, כאשר המון של חרדים קיצונים התנפל על הצוות, בעט ברכב וניפץ את שמשת הרכב. במקביל, רדפו התוקפים אחר השוטרים שהיו במקום בניסיון להבריחם.

שוטר משליך דלי על ילד במהלך פיזור התקהלות אסורה בביתר עילית
שוטר משליך דלי על ילד במהלך פיזור התקהלות אסורה בביתר עילית
כאמור, הפרת הנחיות הסגר שחל בעקבות התפשטות מגפת הקורונה המשיכו גם היום במגזר החרדי בירושלים, בביתר עילית ומודיעין עילית. בבני ברק, האדמו"ר מביאלא קרא לחסידיו "להשאיר הכול פתוח ולא לצרף למניינים את המלשינים". מקרה זה מגיע ברקע המשך הפרת הנחיות הסגר בקרב המגזר החרדי, שנצפו בירושלים, בביתר עילית ומודיעין עילית. בבני ברק, האדמו"ר מביאלא קרא לחסידיו "להשאיר הכול פתוח ולא לצרף למניינים את המלשינים".