מחאת "הצינור" בכיכר הבימה נגד יוקר המחיה: "למה שנמשיך להיות פראיירים?"

ברקע יוקר המחיה המעמיק בישראל, אלפים התאספו בכיכר ודרשו מהממשלה לטפל בסוגיה; פרסום ראשון: היבואנית "שסטוביץ", המייבא לארץ את מוצרלי "ברילה", נמצאת במגעים עם היצרן האיטלקי כדי להוריד את מחירי הפסטה. במקביל, שני יצרני מזון גדולים שלחו מחירונים חדשים ליבואנים הישראליים וביקשו להעלות מחירים

זמן צפייה: 01:35

אלפי בני אדם הגיעו היום (רביעי) לכיכר הבימה בתל אביב באירוע מחאה נגד יוקר המחיה בישראל, מחאה אותה יזמה מערכת "הצינור". המחאה שהחלה נגד מחירי מוצרי המזון, התרחבה לאחר שהתברר כי כל היבטי בחיי האזרחים הישראלים יקר יותר באופן משמעותי ביחס למחירים מהם נהנים אזרחי אירופה. גיא לרר, ממארגני המחאה: "מאות מארזי מחאה חולקו הערב. אלפים כבר כאן. הציבור מתחיל לצעוק ולצאת לרחוב וזאת רק ההתחלה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-internal-part-2202162125' autoplay='0' credit='' desc='גיא לרר פותח את נאומו במחאת נגד יוקר המחיה' poster='' kid='1_9nlfr8zd' duration='171']

במהלך היו מספר נאומים, לצד קנייה אקטיבית של המשתתפים מארזי מזון במחיר סמלי, שכוללים בתוכם מוצרי מזון בסיסיים במחיר נמוך יחסית. כמו כן, המוחים בכיכר הבימה לא מזוהים עם מחנה פוליטי כלשהו, ומטרתם לדרוש מהממשלה לטפל באופן עמוק ביוקר המחיה. לינור דויטש, מנכ"לית "לובי 99", אמרה על במת המחאה: "מאוד מרגש להיות כאן. חשוב שהמסר שיעבור למקבלי ההחלטות הוא שהציבור מצפה לפתרונות עומק ולהעדפת האזרח הקטן על פני המנופולים הגדולים".

מחאה בכיכר הבימה נגד יוקר המחיה
מחאה בכיכר הבימה נגד יוקר המחיה

מחאה בכיכר הבימה נגד יוקר המחיה
מחאה בכיכר הבימה נגד יוקר המחיה | צילום: חדשות 13

כזכור, לפני כשלושה שבועות חזר השיח על יוקר המחיה לקדמת הבמה עם "מרד הפסטה" ומחאה רחבה ברשת נגד חברת אסם וחברות נוספות שהודיעו על העלאת המחירים. מאות אלפים ברשתות שיתפו פוסטים שעלו בעמוד הפייסבוק של "הצינור", תוכניות הטלוויזיה סיקרו בהרחבה ולאחר שבוע של מחאה נעצרו העלאות המחירים.

בתוך כך, לחדשות 13 נודע כי אחד היבואן הגדול "שסטוביץ'", המייבא לארץ את הפסטה של "ברילה" נמצא במגעים מתקדמים עם היצרן על מנת להוריד את מחיר הפסטה. המשא ומתן בין הצדדים נמצא מתקדם מאוד על מנת לקבל הקלות משמעותיות במחיר של הפסטות הפופולריות כדי שהמחיר שלהן לא יעלה - לא עכשיו ולא אחרי פסח.

מחאה בכיכר הבימה נגד יוקר המחיה
מחאה בכיכר הבימה נגד יוקר המחיה

מחאה בכיכר הבימה נגד יוקר המחיה
מחאה בכיכר הבימה נגד יוקר המחיה

בנוסף, שני יצרני מזון עולמי גדולים שלחו מחירונים חדשים ליבואנים הישראליים וביקשו העלאות מחירים. עם זאת, היבואנים בינתיים סופגים את עליות המחירים ולא יגלגלו אותן לצרכן.