מצעד הגאווה ה-22 הסתיים: עשרות אלפים חגגו ברחובות ובחופי ת"א

גבר כבן 30 נעצר בחשד כי תכנן לפגוע בחוגגים • בני זוג מבית שמש עוכבו לאחר שלטענת המשטרה תקפו שוטרים • שני פלסטינים אותרו בסמוך למצעד כשברשותם סכין • 50 אנשים עוכבו לחקירה

זמן צפייה: 01:39

מצעד הגאווה יצא לדרך: עשרות אלפי בני אדם השתתפו היום (שישי) בחגיגות הגאווה בתל אביב. כ-40 בני אדם טופלו בעקבות התייבשות וצריכת יתר של אלכוהול. על פי מד"א, 10 אנשים פונו לבית החולים. בנוסף, מהמשטרה נמסר כי עוכבו 50 אנשים לחקירה, חלקם חשודים בניסיונות פגיעה במשתתפים ובשוטרים.

הצעדה נפתחה ברחוב של"ג פינת הרברט סמואל, ותסתיים בגן צ'ארלס קלור, שם יופיעו על הבמה המרכזית נסרין, אלה לי ועדן חסון, נינט טייב, נגה ארז, עדן אלנה, נופר סלאמן, מרינה מקסימיליאן, אנה זק, רן דנקר, חן אהרוני ושפיטה. למפת החסימות המלאה לחצו כאן. 

משתתפי מצעד הגאווה בתל אביב
משתתפי מצעד הגאווה בתל אביב | צילום: גיא יחיאלי

מוקדם יותר הבוקר, תושב תל אביב כבן 30 נעצר בחשד כי ניסה לפגוע בחוגגים. בלשי היחידה המרכזית במחוז ת"א עצרו את החשוד בזמן שעשה את דרכו למצעד, כשברשותו אמצעי תקיפה שונים, בהם שוקר חשמלי, נונצ'קו, שרשראות ועוד. בהמשך, יובא החשוד לדיון בעניינו בבית משפט השלום.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד הבריאות: מהשעה 12:00 חובת המסכות בחללים סגורים חוזרת

מיאמי: הרוג ו-99 נעדרים בקריסת בניין בשכונה יהודית • תיעוד

טרגדיה בבית שמש: נער טבע למוות במאגר מים במהלך טיול של בי"ס

חפצים שנמצאו ברשותו של צעיר מת''א, שנעצר בחשד לניסיון פגיעה בחוגגים במצעד הגאווה
חפצים שנמצאו ברשותו של צעיר מת''א, שנעצר בחשד לניסיון פגיעה בחוגגים במצעד הגאווה | צילום: דוברות המשטרה

בהמשך, בעל ואישה בשנות ה-40 וה-50 לחייהם, נעצרו בחשד כי כאשר הגיעו לאחת מנקודות הכניסה למתחם המצעד, החלו להתבטא נגד האירוע וניסו להיכנס בכוח למתחם. המשטרה טוענת כי השניים "תקפו את השוטרים שמנעו מהם להיכנס פנימה ולסכן את הנוכחים".

בנוסף, שני פלסטינים בשנות ה-40 וה-50 לחייהם נעצרו בחוף הים בת"א, סמוך למקום המצעד, כשברשותם סכין. השניים יועברו לחקירה בתחנת המשטרה, בסיומה תיבחן הבאתם לבית המשפט לשם הארכת מעצרם.

מצעד הגאווה בתל אביב 2012
מצעד הגאווה בתל אביב 2012 | צילום: שרון בוקוב

כחלק מהיערכות המשטרה לאבטח את המצעד, יותר מ-300 מצלמות נפרסו לאורך ציר הצעדה ומאות שוטרים הוצבו במוקדים שונים. בנוסף, המשטרה מטיסה כטב"מים בשמי ת"א, ומסוק משטרתי משדר בזמן אמת את הנעשה על הקרקע.

לצד החפ"ק המשטרתי, הוצבו תצפיתנים על גגות ובלשים סמויים על הקרקע, ובסך הכול - כ-2,000 שוטרים ועוד 1,000 סדרנים פרוסים משעות הבוקר ברחבי העיר. גורמים נוספים לוקחים חלק במפקדת ניהול האירוע, בהם מד"א, כב"ה, עירית ת"א, גורמי ההפקה ועוד.

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב
ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, נושא דברים במצעד הגאווה | צילום: גיא יחיאלי

את מצעד הגאווה השנה הנחו לוסי איוב וטום באום. כמו כן, השתתפו באירועים שלל אמנים מובילים, בהם: נסרין קדרי, אלה לי ועדן חסון בשיר הגאווה הרשמי, נינט טייב, נגה ארז, עדן אלנה, נופר סלאמן, מרינה מקסימיליאן, אנה זק, רן דנקר, חן אהרוני ושפיטה עם שיר הגאווה לשנת 2021 – "שימי פס". במקביל, הופיעו ליינים וד'יגי שונים.

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, אמר במהלך האירוע: "אני לא רוצה רק לחגוג איתכם על הבמה הזו, אני רוצה לחגוג איתכם את הזכויות שלכם. אני יודע שרוב הציבור בישראל רוצה גם הוא לחגוג איתנו. זה לא עניין להט"בי ולא עניין תל אביבי, זה עניין דמוקרטי ואנושי".