אביו של השוטר שנדרס למוות: "זה רצח, אם הנהג ישוחרר - אקרע אותו"

משפחתו של רס"ר ברק משולם, שנדרס למוות ע"י נער פלסטיני שפרץ את המחסום שבו עמד עם רכב גנוב, שוחחה עם העיתונאים במהלך השבעה. האלמנה אריאלה: "כל משמרת זה פחד". ההורים הבהירו כי מדובר ברצח: "הוא לא חילק סוכריות, הוא גנב רכב ונכנס בבן שלנו כדי לרצוח אותו". לשוטרים אמרה האם השכולה: "אל תהיו פטריוטים"

בני משפחתו של השוטר ברק משולם בשבעה

מחפשים תשובות: משפחתו של השוטר רס"ר ברק משולם, שוטר בתחנת כפר סבא שנדרס למוות בידי נער פלסטיני בן 17 שגנב רכב ופרץ את המחסום המשטרתי שבו עמד השוטר, שוחחה היום (שני) עם עיתונאים. אלמנתו אריאלה אמרה: "כל משמרת זה פחד. בכל פיגוע תמיד אמרתי לו שרק יענה לי וינתק. הוא תמיד הבטיח שישמור על עצמו. רצחו לנו אותו".

אריאלה אמרה עוד על בעלה ברק ז"ל. "הוא היה האהבה הראשונה שלי. זכיתי בחבר לחיים. כואב לדבר עליו בעבר. הוא הגיבור האישי והפרטי שלנו. אני אדאג שיזכרו וינציחו אותו. הוא היה אבא מדהים".

הלווית רס''ר ברק משולם, השוטר שנרצח אמש בצומת רעננה
הלווית רס''ר ברק משולם, השוטר שנרצח אמש בצומת רעננה

אמו זוקי סיפרה: "בגיל 3 הוא התחפש לשוטר ואמר שיהיה שוטר בעתיד. בגיל 16 הוא כבר היה במשמר האזרחי והיה המפקד של אריאלה. המשטרה זה כמו משפחה עבורי. הם הגיעו ובישרו לי".

האם האשימה את הנער הפלסטיני. "הרוצח יצא מרמאללה. הוא לא חילק סוכריות. הוא גנב אוטו וברח. הבן שלי עצר בגוף את הרוצח הזה. הוא נכנס בו במטרה לרצוח אותו. אסור להקל ראש. שיהיה כל יום בהארכת מעצר עד שיהיה בגיר", אמרה האם השכולה.

חברי הכנסת מירב בן ארי ואמיר אוחנה בשבעה של משפחת השוטר ברק משולם
חברי הכנסת מירב בן ארי ואמיר אוחנה בשבעה של משפחת השוטר ברק משולם

היא פנתה גם לשוטרים: "אל תהיו פטריוטים. שכל שוטר יחזור הביתה בשלום. אני קוראת למפכ"ל ולשר לביטחון פנים לחדד את ההוראות כדי לשמור על הילדים שלנו". האב גיל אמר: "הוא רוצח. אם הוא ישתחרר, אני אקרע אותו לגזרים".

מעצרו של החשוד בדריסת השוטר הוארך בשבעה ימים. אתמול הובא הצעיר למנוחות בבית העלמין הצבאי בכפר סבא. אריאלה ספדה לו: "אהבת חיי כבר 11 שנה. חשוב לי שתדע שאני לא כועסת. אני כל הזמן מספרת איזה אבא מדהים אתה. אני מבטיחה להיות חזקה בשבילם. אתה גיבור. קשה לי להאמין שלא אראה פניך. אוהב אותך לנצח נצחים".

מעט לפני תחילת ההלוויה, אחד מהנוכחים בקהל התפרץ לעבר המפכ"ל יעקב שבתאי וצעק: "שוטרים יוצאים לעבודה ולא חוזרים הביתה. תתביישו". אתמול בית משפט השלום בפתח תקווה האריך את מעצרו של החשוד ביממה בלבד. המשטרה ביקשה בבית המשפט להאריך את מעצרו ב-10 ימים.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1707222012' autoplay='0' credit='' desc='הלוויית השוטר שנדרס למוות ברעננה' poster='' kid='1_pj1wi0jt' duration='']

הלווית רס''ר ברק משולם, השוטר שנרצח אמש בצומת רעננה
הלווית רס''ר ברק משולם, השוטר שנרצח בצומת רעננה

רס"ר משולם נדרס במהלך ניסיון הימלטות של הפלסטיני ממחסום משטרתי, ברכב שאותו על פי החשד גנב קודם לכן באזור גוש דן. החשוד נמלט מהמקום ונעצר בתום סריקות רגליות של שוטרים מתחנת כפר סבא בסיוע מסוק משטרתי צפוניות לזירה.

האירוע מצטרף לשלושה אירועים קודמים של דריסת שוטרים שהתרחשו בחודשים האחרונים, ובראשם דריסתו למוות של מתנדב המשטרה רס"ר עמיחי כרמלי בראשון לציון, וכן דריסתו של שוטר מג"ב שנפצע קשה סמוך לשוהם. בנוסף, שוטר נפצע קל כשרוכב אופנוע פגע בו ונמלט בשבוע שעבר בכביש 1.