מדמם, צועק - ומתנגד: נער בעל מוגבלות נעצר בכוח בי-ם • תיעוד

המעצר התבצע לאחר שהנער תקף שוטרת שהגיעה לשכונת מקור ברוך בעקבות מחאה נגד ביטול מדורות ל"ג בעומר. המשטרה: "מיד עם בירור מוגבלותו, הוא שוחרר לאלתר - נסיבות האירוע נבדקות"

זמן צפייה: 01:39

נער חרדי בעל מוגבלות נעצר אתמול (רביעי) בירושלים באופן חריג, לאחר שהשוטרים שעצרו אותו השתמשו בכוח. המעצר בוצע בשכונת מקור ברוך שבבירה, זאת לאחר שנטען כי הנער תקף שוטרת שהגיעה למקום בעקבות מחאה שהתקיימה נגד ביטול מדורות ל"ג בעומר באזור.

בתיעוד שצולם על ידי אחד המפגינים, נראה הנער, כשהוא פצוע בפניו, צועק ומתנגד למעצר כשברקע המוחים מנסים להסביר לשוטרים את מצבו הרפואי. בסוף התיעוד אחד המפגינים אף התעמת עם השוטרת וטען בפניה שהיא זו שהתחילה את התגרה.

כתבות נוספות בנושא:

ל"ג בעומר לוהט: מאות אנשים נפצעו ברחבי הארץ

השרב הכבד נמשך; זיהום אוויר גבוה עקב מדורות ל"ג בעומר

סיור עששיות ותחרות חץ וקשת: תחליפי העיריות למדורות ל"ג בעומר

מעצר הנער החרדי בי-ם
מעצר הנער החרדי בי-ם | צילום: חדשות 13

מפרטי האירוע עולה כי במהלך המחאה כמה נערים גידפו את השוטרת שהייתה בלבוש אזרחי. לטענתה, הנער שנעצר דחף אותה והיא בתגובה הזעיקה את המשטרה שהחליטה לעצור אותו. לאחר שהתברר כי הוא סובל ממוגבלות ושוהה בהוסטל לבעלי צרכים מיוחדים, הוא שוחרר ממעצר בסיוע של מנהל המוסד.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לאירוע: "במהלך פעילות המשטרה לאכיפה של הקמת מדורות העלולות לסכן חיי אדם בשטחים אסורים בשכונת מקור ברוך בירושלים, נתקלו השוטרים באלימות מצד עשרות מתפרעים שכללה זריקות אבנים, חפצים ותקיפת שוטרים. מתחקור ראשוני של האירוע עולה שבמהלך הפעילות תקף הנער את אחת השוטרות ונעצר. במהלך המעצר החשוד התנגד, התפרע ונפצע בפניו. מיד עם בירור מוגבלותו החליט קצין המשטרה בשטח לשחרורו לאלתר והוא טופל במקום על ידי מד"א. עם זאת, נסיבות האירוע נבדקות".

מעצר הנער החרדי בי-ם
מעצר הנער החרדי בי-ם | צילום: חדשות 13