"שכבתי מעולף": הצלם שהוכה בהפגנת חרדים ע"י שוטר מדבר לראשונה

המחאה החרדית נגד הסגרים שהוטלו על השכונות שלהם בי-ם עולה שלב, ועמה, לטענת המפגינים, גם אלימות המשטרה. מאיר קקון, שבסך הכול הגיע לתעד האירוע, שחזר: "חטפתי מכה בצלעות, הראש באספלט"

זמן צפייה: 03:15

כבר שלושה לילות רצופים שמפגינים בירושלים יוצאים למחות נגד הסגר החלקי, שלטענתם מפלה את החרדים בעיר לרעה. אמש (שני) ההפגנה יצאה משליטה, כאשר המפגינים דרדרו פחי אשפה בוערים לעבר כוחות המשטרה, שרפו עצים ואפילו התגודדו מתחת לביתו של שר השיכון יעקב ליצמן.

באחת ההפגנות בגבול שכונת רוממה, שוטר משמר הגבול תועד דוחף בעוצמה את הצלם החרדי מאיר קקון, שתיעד את ההפגנה, ומטיח אותו על הכביש. "אני גר בחלון שמשקיף על הצומת, אז ירדתי עם המצלמה", שחזר קקון. "שוטר שהגיע בצורה מאוד ברוטלית וחזקה, רץ. רואים אותו רואה אותי בצד, מרים את היד, נותן לי מכה באמצע הגב".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"רציתי אימא לילד שלי": האם מתה לאחר הלידה – האב נותר לבדו

עקב תחקיר חדשות 13: הגננת הערבייה שנדחתה מוצפת בהצעות עבודה

דרעי לנתניהו: "יש אכיפת אפליה נגדנו – הציבור החרדי ממושמע"

הצלם מאיר קקון
הצלם מאיר קקון | צילום: חדשות 13

קקון המשיך לתאר כיצד הותקף באופן קשה - עד שהתעלף, לטענתו. "הוא הפך אותי, נופל על הרצפה. חטפתי מכה בצלעות, ביד, וחטפתי את הראש באספלט. שכבתי מעולף במשך כמה שניות, אני לא יודע כמה זמן. אני לא ראיתי כלום. רק שמעתי צעקות. חטפתי מים בפרצוף, התעוררתי".

כמו מאיר, גם צלמים חרדים נוספים שמגיעים להפגנות כדי לצלם את האלימות משני הצדדים, טוענים שזו הסיבה שהשוטרים מתנכלים דווקא להם - כדי למנוע את התיעוד. "אתמול הם הגיעו ממש בגישה ש'אנחנו יודעים מה הולך להיות' - הולך להיות מכות, אלימות. תעמדו בצד. אל תצלמו", הסביר קקון. "אם אני הייתי מצלם, לדוגמה, עם טריקו וג'ינס, אני לא מאמין שהייתי חוטף את המכה הזאת".

המחאה החרדית בירושלים
המחאה החרדית בירושלים | צילום: דביר גופשטיין

משטרת ישראל הודיעה היום כי השוטר שתועד מפיל את מאיר לקרקע יורחק מכל פעילות מבצעית, וכי המחלקה לחקירות שוטרים תבדוק את המקרה. זהו כבר השוטר השני שנפתחת נגדו חקירה בגין תקיפת מפגינים חרדים רק בשבוע האחרון, זאת לאחר שבמוצאי שבת האחרונה צולם שוטר יס"מ מכה במכשיר קשר מפגין ששאל אותו מדוע הוא אינו עוטה מסכה על פניו.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "תיעוד לוחם מג"ב רץ ומפיל אזרח הועבר כבר אמש למח"ש. בשלב הזה הורחק הלוחם מכל פעילות מבצעית. מדובר בהפגנה בה השתתפו מאות מתפרעים, ולצד זה אנחנו רואים בחומרה כל מקרה של אלימות כלפי אזרחים".