מבצע "אחריות מנצחת": אלפי שוטרים נערכים לאכוף את הסגר

המשטרה החלה להיערך לקראת אכיפת הסגר שייכנס לתוקף מחר בשעה 14:00, במסגרתו יוצבו מחסומים בכניסה לערים ובתוכן במטרה למנוע התקהלויות. גורם במשטרה: נאפשר לשחות בים בטווח ה-500 מטרים

זמן צפייה: 02:36

המשטרה החלה את היערכותה לקראת הסגר שייכנס לתוקף מחר (שישי) בשעה 14:00, ויימשך עד לאחר שמחת תורה ב-11 באוקטובר. זאת לאחר אישורו של מ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן את מבצע האכיפה, המכונה "אחריות מנצחת".

אלפי שוטרים ומתנדבים, בסיוע מאות חיילי צה"ל ופקחים עירוניים, יתפרסו בכל רחבי הארץ כדי לאכוף את התקנות. שוטרי אגף התנועה יתפרסו בצירים הבין-עירוניים ובכניסות לערים, ולצד אכיפת התנועה יבצעו בדיקות ופיקוח אחר תנועת כלי רכב בין הערים. 38 מחסומים יוצבו ברחבי הארץ.

עוד בחדשות 13:

אדלשטיין: "יכול להיות שזה ייקח זמן או שנצטרך להדק את הסגר"

חוקרים מזהירים: ללא סגר יעיל יהיו לפחות אלף מתים בחודש הקרוב

אסור לבקר חברים או ללכת לים: אלה תקנות הסגר שאישרה הממשלה

מפת חסימות המשטרה במהלך הסגר
מפת חסימות המשטרה במהלך הסגר | צילום: דוברות המשטרה
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
סגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

בנוסף תבצע המשטרה מחסומים מדלגים וסיורים בכניסה לערים ובתוכם, במטרה למנוע התקהלות אסורה ויציאה אסורה של אזרחים למרחב הציבורי. בנוסף, תפוקח פעילות בתי העסק שהורשו לפעול וכן בתי עסק שפעילותם נאסרה. גורם במשטרקה מסר כי תתאפשר שחייה בטווח ה-500 מטר.

עוד נמסר מהמשטרה כי חל איסור מוחלט לצאת לטיולים, לנופשים או לבילויים כלשהם מחוץ למרחב הביתי. גם נסיעה לחיק המשפחה המורחבת מחוץ לבית המגורים ושלא לצורך חיוני שהוגדר - אסורה ומהווה הפרה של התקנות.

שוטרים אוכפים את הסגר בדיר אל-אסד ובענה | צילום: דוברות המשטרה

מוקדם יותר הבוקר התייחס לסגר שר הבריאות יולי אדלשטיין, והצהיר כי "יכול להיות שזה ייקח זמן או שנצטרך להדק את הסגר". לדבריו, "אחרי שנצא מהמצב הקשה שאנחנו נמצאים בו יהיה הרבה זמן לחשבון נפש. אנחנו נמצאים במלחמת שלום האזרח. לא צריך לשאול שאלות על מגזר אחר או אזור אחר".

"למה התרנו מתווה תפילות? כי ההגבלות חלות בימי ראש השנה ויום הכיפורים", הסביר שר הבריאות. "לא רק ולאו דווקא הציבור הדתי מגיע לבתי הכנסת. בהתחשב בעובדה הזו. אנחנו בגאווה אישרנו מניינים עם כל ההגבלות ובכפוף לתו הסגול. כך יוכלו היהודים שבוחרים בכך להתפלל ולשמוע קול שופר".

אדלשטיין התייחס לתחלואה כתוצאה מפתיחת מערכת החינוך. "ב-1 בספטמבר נפתחו בתי ספר ברחבי הארץ. עוד לפני זה בחלק מן המגזר החרדי נפתחו גם כן בתי הספר והישיבות. לא קשה לראות את העלייה הדרמטית במספרי החולים והמאומתים", אמר. "מספיק להזכיר שגם היום אנחנו בנתונים של אלפי חולים בבתי ספר והגנים, עשרות אלפי מבודדים ברחבי הארץ גם מן הצוותים והתלמידים. יש לי נתונים מדויקים. זה לא תורם פרט ללדעת שכל החלטה, גם אם היא קשה – יש לה הצדקה בריאותיתי אפידמיולוגית ברורה".