במשטרה נערכים לערב של מחאות: "לא נאפשר אנרכיה משולחת רסן"

מאות אנשי ביטחון יוצבו בפארק צ'ארלס קלור שבת"א, לקראת "הפגנת הקורונה" המתוכננת במוצ"ש: "נאפשר למשתתפים להביע את כאבם - לא נקבל התפרעות". במקביל, תיערך הפגנה מול מעון רה"מ בירושלים

זמן צפייה: 00:33

המשטרה נערכת בשעה זו (שבת) לקראת "הפגנת הקורונה", שצפויה להתקיים הערב בשני מוקדים - פארק צ'ארלס קלור שבתל אביב ומול מעון ראש הממשלה שבירושלים. מאות שוטרים יוצבו בפארק בתל אביב, שם יפגינו עצמאים, בעלי עסקים, מסעדנים ואנשי תרבות. אלה יצטרפו למחאת "הדגלים השחורים", שמתקיימת גם כן במקום.

"המשטרה נערכה בכוחות גדולים כדי לאפשר את המחאה, ולאפשר לכל המשתתפים להביע את כאבם ולהשמיע את קולם", נמסר מהמשטרה בנוגע למחאה בתל אביב. "בד בבד, המשטרה לא תאפשר מצב של התפרעות, פגיעה בשוטרים, פגיעה ברכוש ואנרכיה משולחת רסן".

בהפגנה, שאותה מוביל "קבינט התקווה", ייקחו חלקו בין היתר תיסלם, רמי קלינשטיין, מירי מסיקה וחמי רודנר.

עוד בחדשות 13:

שבועיים אחרי שהזהירה מהקורונה: גננת מפ"ת מתה מסיבוכי הנגיף

הפוסט, השיחה – וההתקפלות: מאחורי הקלעים של המו"מ עם המסעדנים

אדלשטיין: "כל דחייה ביישום ההנחיות מרחיקה אותנו מהיעד"

התפרעויות אחרי הפגנת הענק בתל אביב
התפרעויות אחרי הפגנת הענק בתל אביב | צילום: חדשות 13

כאמור, במקביל למחאה בתל אביב, משתתפים רבים מתעתדים להפגין גם ברחוב בלפור שבבירה. בהפגנה שהתקיימה במקום מוקדם יותר השבוע, צוות חדשות 13 הותקף על ידי מפגינים, כאשר הם העיפו לכתבים אבישי בן חיים ויוסי אלי את המיקרופון מהידיים ודחפו אותם באלימות תוך צעקות. מפגין אחר קרא לפרשן חדשות 13 ד"ר אבישי בן חיים "אפס מאופס. 40 שנה בשלטון - איך אתה מדבר?". בהמשך הערב המפגינים צעדו גם למרכז העיר וחסמו ציר של הרכבת הקלה. המשטרה פיזרה את המפגינים עם זרנוקי מים ועיכבה 50 בני אדם בחשד להפרות סדר.

בשבת שעברה הפגינו כעשרת אלפים בני אדם בכיכר רבין שבתל אביב כחלק ממחאת העצמאים, השכירים והעובדים שהוצאו לחל"ת, שקראו "להזרים את הכסף עכשיו". בתום ההפגנה, המוחים חסמו כבישים סמוך לכיכר רבין. לפני כן, תנועת "הדגלים השחורים" הפגינה נגד הממשלה, שבוע שלישי ברציפות על גשרים מעל צמתים מרכזיים, בטענה כי "קו ישר עובר בין השחיתות השלטונית לבין אי-הטיפול במחדל הקורונה".

Capture
הפגנת העצמאים והשכירים בתל אביב

בתום ההפגנה בתל אביב בשבוע שעבר, מאות מפגינים צעדו ברחובות העיר בליווי כוחות גדולים. בשלב מסוים החלו התפרעויות וחסימות כבישים, 19 מפגינים נעצרו ושלושה שוטרים נפצעו קל.

המפגינים ניסו לרדת לנתיבי איילון ולחסום אותם ליד מחלף השלום, והשוטרים מנעו זאת מהם. כמה מהמוחים ניפצו זגוגיות של סניף בנק והציתו פחי אשפה ברחובות. המשטרה ריססה גז מדמיע.