הקצין שפיקד על האירוע בדיר אל-אסד: "הייתה כמות נשק מטורפת"

לאחר שאזרח נפצע קשה וארבע שוטרים נפגעו קל במהומות בכפר, טען קצין המשטרה בפני הממונים עליו כי "הרגשנו בסכנת חיים - חשבנו שזה יסתיים בלינץ'". 11 תושבי היישוב נעצרו בחשד לתקיפת שוטרים

זמן צפייה: 00:25

קצין המשטרה שפיקד אתמול על אירוע המהומות במועצה האזורית דיר אל-אסד שבצפון, מסר היום (ראשון) את גרסתו לממונים עליו ואמר: "הייתה שם כמות נשק מטורפת שכוונה אלינו. הרגשנו בסכנת חיים". עוד הוסיף הקצין כי "אני עצמי חטפתי אבנים בראש, ויתר הלוחמים שלי הותקפו. הבנו שעוד רגע זה עלול להסתיים בלינץ', אז נאלצנו להגיב בכוח". בתוך כך, הבוקר נעצרו 11 תושבי היישוב נעצרו בחשד לתקיפת שוטרים.

כזכור, אזרחים ערבים התעמתו אתמול עם כוח משטרה שהוזעק לחתונה במועצה המקומית, זאת בעקבות יריות במהלך החגיגה. במהלך המהומות, גבר בן 41 נפצע קשה, ארבעה שוטרים נפצעו קל ושתי ניידות הוצתו. מצבו של האזרח הפצוע עדיין קשה אך יציב.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ: "הבחירה בנשיא איראן החדש – איתות אזהרה למעצמות"

בעקבות חולה קורונה בבית שאן – מחוסנים ומחלימים נדרשו לבידוד

משרד הבריאות: חשד ראשוני להתפרצות הזן ההודי בבי"ס בבנימינה

זאת ועוד, תושבים בדיר אל-אסד סיפרו כי במהלך האירוע אתמול, הם הסתירו מספר שוטרות בבתיהם וחילצו אותן מהזירה. עם זאת, התושבים טענו כי השוטרים הפעילו אלימות מופרזת וכי הם אלו שפתחו ראשונים באש.

עימותים, דיר אל אסד
עימותים בין שוטרים לערבים בדיר אל אסד

מחקירה ראשונית של האירוע עלה כי השוטרים, ששוחחו עם בעל השמחה בפתח המתחם, הותקפו על ידי חלק מהחוגגים ועל ידי תושבים נוספים שהגיעו מחוץ למתחם. המתפרעים פרצו לניידות המשטרה וגנבו מתוכן ציוד, בעוד שאחרים הציתו שתי ניידות שחנו בסמוך. בשל כך, השוטרים דיווחו על מצוקה, ירו באוויר והופעל נוהל "טיפול נמרץ", שבמסגרתו כלל ניידות המחוז הצפוני עשו את דרכן לזירה.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, התייחס אמש לאירוע האלים ואמר: "אין שום הצדקה לאלימות מכל סוג שראינו היום. ביקשתי מהמפכ"ל לערוך תחקיר מהיר ולהגיש לי את מסקנותיו תוך 24 שעות. אני קורא לשמירה על השקט ולהרגעת הרוחות".