בעקבות מקרי האלימות האחרונים: המשטרה תתגבר כוחות במוצאי שבת

בניסיון למנוע התקהלויות של מפגינים ושל מתפללים, המשטרה תפרוס מחר בערב מחסומים בכניסות וביציאות מת"א וכן תעלה מסוקים לאוויר שיחוגו מעל ריכוזים חרדיים - שמתכננים לחגוג את שמחת תורה

זמן צפייה: 02:27

בכוונת המשטרה להגביר באופן משמעותי את האכיפה במוצאי השבת, זאת על מנת למנוע התקהלויות והפרות של מפגינים ושל חרדים - כך נודע אמש (חמישי) לחדשות 13. מחר בערב ייפרסו מחסומים ברוב הכניסות והיציאות לתל אביב, ובנוסף שוטרים יערכו סיורים רכובים על אופנועים, זאת במטרה למנוע חיכוכים בין מפגינים. כיכר הבימה, שם התקיימו לאחרונה רוב הפגנות נגד ראש הממשלה, צפויה להישאר ריקה ברובה משום שהמשטרה תנסה למנוע, כאמור, מהמפגינים להתקהל באזור זה עוד בצמתים.

במקביל, המשטרה תשים דגש על החגיגות בציבור החרדי, שם מתכננים - למרות הקורונה, לקיים הקפות שניות. המשטרה תעלה מסוקים לאוויר מעל הריכוזיים החרדיים, זאת בניסיון לראות מלמעלה את החגיגות ולהפעיל את הכוחות בשטח שיפזרו את ההתקהלויות. כמו כן, המשטרה תנסה לפנות אל ההנהגה החרדית ולהדגיש את החשיבות בשמירת המרחק - אפילו שחלקים מהם טענו כי יש להמשיך ולהתנהג כרגיל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בניגוד להנחיות: הרמטכ"ל כוכבי אירח את הוריה של אשתו בסוכות

בכירים בקבינט הקורונה: רה"מ לא מעוניין בהקלות נרחבות בשלב זה

הסובלים מתופעות לוואי מהקורונה תובעים את הביטוח הלאומי

עימותים עם המשטרה במודיעין עילית
עימותים עם המשטרה במודיעין עילית | צילום: חדשות 13

20 בני אדם נעצרו הלילה בעימותים שפרצו בין שוטרים למתפללים חרדים, זאת לאחר שהמשטרה הגיעה לפנות בית כנסת בעיר מודיעין עילית שבו התפללו מאות אנשים בצפיפות - כשהם אינם עוטים מסכות על פניהם.  בסרטונים שהגיעו מהאירוע ניתן לראות את המתפללים קוראים לעבר השוטרים "נאצים" ו"רוצחים", ואומרים להם כי רק ברוסיה ובגרמניה פינו בתי כנסת בצורה כזו.

אחד העצורים הינו נער כבן 15, שלטענת השוטרים הפריע לעבודתם ואף קילל אותם. במהלך העימותים, הנוער המתמודד הצית מספר מוקדים בעיר. המשטרה סיפרה כי "התושבים שרפו פחים והבעירו שטחים פתוחים שגרמו לשרפות גדולות".