יו"ר ועד עובדי הרכבת: "אני בתוך סיוט - מדובר בניסיון חיסול"

שבוע לאחר עצירת נסיעת הרכבות ועל רקע הביקורת הקשה שנמתחה על התנהלותה, פרסמה גילה אדרעי פוסט בפייסבוק שבו היא מאשימה את מנהלי החברה ושר התחבורה כי "שיקרו לציבור"

זמן צפייה: 00:27

המשבר ברכבת ישראל: שבוע בדיוק לאחר הפסקת תנועת הרכבות באופן פתאומי, בשל טענות למחלת שמונה פקדי החברה, פרסמה יושב ראש ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, פוסט שבו תקפה את הביקורת הקשה שנמתחה עליה. "מצאתי את עצמי בתוך מלחמה בלא בחרתי, שלא הוריתי עליה ושלא אישרתי אותה", כתבה אדרעי.

 

"מאז יום שישי, בדיוק לפני שבוע – אני בתוך סיוט", הוסיפה, "כבר שבוע שלכל אחד מותר להגיד עלי כל מה שהוא רוצה: לשקר, להכפיש, להסית, לקלל, לאיים. דמי הותר. וכמה קל היה לשחרר את הרסן ולהתיר אותו. ובאיזו קלות מרשים לעצמם אנשים, מפוליטיקאים בכירים ועד אחרוני הטוקבקיסטים, שלעיתים נדמה שאין בניהם הבדלים רבים, לשסות בי את עצמם ואת הציבור".

 

בפוסט הפייסבוק הזכירה אדרעי בין היתר את שר התחבורה, ישראל כ"ץ, שהאשים אותה בהשבתת פעילות הרכבת במהלך ריאיון בתכנית "לפני החדשות" בערוץ 13 "אני יודעת את האמת, מנהלי החברה יודעים גם הם את האמת. אגב, גם השר יודע את האמת", כתבה, "אבל זה לא מנע מאף אחד מהם לשקר לציבור, לכנות אותי ראש ארגון פשע ועוד כל מיני 'שמות חיבה' רק כדי להסיר את האחריות מההחלטה השערורייתית שלהם".

 

יו"ר ועד עובדי הרכבת כינתה את הביקורת עליה כ"ניסיון חיסול של הוועדים ושל העבודה המאורגנת". "אני פה על המוקד למען יראו ויראו כל הוועדים", הוסיפה, "אני בטוחה שהאמת תנצח ותצא לאור בקרוב". את הדברים כתבה בצל הוראת בית הדין לעבודה אתמול לוועד עובדי הרכבת להקפיא את העיצומים והצעדים הארגוניים שננקטו נגד ההנהלה בשנה האחרונה, לצורך פתיחה במשא ומתן לפתרון הסכסוך.

כץ בפתיחת הזרוע הרביעית בטרמינל 3
שר התחבורה ישראל כ''ץ | צילום: ללא קרדיט

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס ביום שני למשבר ברכבת והודיע כי יקים צוות שימנע השבתת שירותים חיוניים. "הרכבת צריכה לנסוע, אנחנו הנחנו פסי רכבת ואין שום הצדקה לכך שקומץ אנשים ישביתו את הרכבות למיליוני אזרחי ישראל ולחיילים, זה לא יהיה", הוסיף נתניהו.

 

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד הגיב לדברי ראש הממשלה, ואמר כי "הכוונה לכרסם בזכות השביתה ולהחליש את ציבור העובדים, מערערת את יסודות הדמוקרטיה ותפגע בכל אזרחי ישראל. כל מי שינסה להעמיד במבחן את עוצמתה של העבודה המאורגנת, יגלה מהר מאוד את גודל הטעות שלו. פנינו לשלום ולשיתוף פעולה למען חיזוק מעמד העובדים ושיפור השירות לאזרח, אך מי שינסה לנצל את זה, ייענה ביד קשה".

 

ביום ראשון, האשים שר התחבורה ישראל כץ בריאיון ל"לפני החדשות" את יו"ר ועד העובדים בהשבתת פעילות הרכבת. לדבריו, אין ספק שגילה אדרעי היא האחראית, על אף שהכחישה שמדובר במהלך יזום שלה. "הם כבר תקופה ממושכת, חודשים, פועלים בעיצומים ובשביתות, בפגיעה בנוסעים וביכולת של הרכבת להתארגן נוכח ההתרחבות הגדולה", אמר כץ. "ביום שישי האחרון גילה אדרעי וחבריה בוועד חצו את כל הקווים האדומים".

 

מוקדם יותר באותו היום, הודיע השר כץ כי בכוונתו להעלות בישיבת הממשלה את בקשתו לכלול חקיקת חוק שיאסור על שביתות בשירותים חיוניים לציבור בהסכמים הקואליציוניים. כאמור, ביום שישי נרשמו שיבושים בתנועת הרכבות. בהנהלת הרכבת הודיעו כי בשל העובדה ששמונה פקדים הודיעו על מחלה ולא התייצבו לעבודה, תנועת הרכבות תיעצר לחלוטין.