החדירה לטלפונים של הבכירים: חברה פרטית מצאה כי הפריצה בוצעה ממדינה זרה

שלושת מנכ"לי המשרדים הממשלתיים בעבר פנו לחברה פרטית שתבדוק אם בוצעה פריצה לטלפונים הניידים שלהם, ומהדו"ח שפרסמה נמצא כי כן הייתה פריצה - אך היא לא נעשתה על ידי המשטרה או על ידי תוכנת "פגסוס" של NSO. טרם ידוע מאיזו מדינה בוצעה הפריצה

זמן צפייה: 01:42

כחודש לאחר הפרסום בעיתון 'כלכליסט' לפיו המשטרה ביצעה חדירה לפלפונים של אישים בכירים באמצעות תוכנת הרוגלה "פגסוס" שפיתחה NSO, פנו שלושת מנכ"לי המשרדים הממשלתיים לשעבר שי באב"ד, אמי פלמור וקרן טרנר לחברה פרטית במטרה לברר האם בוצעה פריצה לטלפונים שלהם כפי שפורסם בעיתון - כך פורסם הערב (ראשון) לראשונה בחדשות 13.

בהמשך, מהחברה הפרטית ZECOPS התקבלה תשובה לפיה אכן בוצעה פריצה לטלפונים הניידים שלהם, אך לא על ידי המשטרה ולא באמצעות תוכנת "פגסוס". לפי הערכה מקצועית של החברה, הפריצה לטלפונים של המנכ"לים לשעבר נעשתה ממדינה זרה.

שי באב''ד
שי באב''ד | צילום: חדשות 13

כזכור, לפני כחודש שלושה מנכ"לי משרדים ממשלתיים לשעבר, ששמם הוזכר בתחקיר כלכליסט ונטען כי המשטרה פרצה לטלפונים שלהם, פנו לשב"כ בבקשה שיבדקו את המכשירים שלהם לסימנים כי נפרצו. הם פנו לחברה פרטית וכן נמצאו סימנים בטלפונים של שניים מהם שאכן נעשתה פריצה - לא ידוע על ידי איזה גורם. השלושה הם מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר אמי פלמור, ומנכ"לי משרד האוצר לשעבר קרן טרנר ושי באב"ד.