"מאוד קל לנצל אותה": משפחת הצעירה שעצורה בפרו קוראת לשחררה

הודיה בת ה-24, הסובלת מפיגור קל, נעצרה לפני חצי שנה במהלך טיול - בגין החזקת 28 ק"ג קוקאין. כעת, בני משפחתה משוועים לסיוע דיפלומטי: "זה גדול מאיתנו. פונים אל הגורמים שיכולים לעזור"

זמן צפייה: 03:29

הודיה מונסונגו, צעירה ישראלית בת 24 הסובלת מפיגור קל, עצורה בפרו כבר שישה חודשים. משפחתה שפועלת לשחררה במהלך החודשים הללו, מבקשת כעת להפיץ את סיפור המקרה שלה. בריאיון לחדשות 13 ביקשו אחיה ואחותה, מאור מונסונגו ותהילה מדמוני, סיוע דיפלומטי במטרה לשחררה.

"הודיה סובלת מפיגור גבולי", סיפרה אחותה. "זה אומר שהרמה הקוגניטיבית שלה היא כמו של ילדה בת 12. כתוצאה מזה היא מאוד תמימה ונורא קל לנצל אותה".

לכתבות בנושא:

"עדיין מעכלת": היום הראשון של נעמה יששכר בביתה

אחותה של נעמה יששכר: "היא עדיין מעכלת – מוזר לה להיות בבית"

רה"מ: "לפרשת נעמה יששכר היה פוטנציאל לפגוע ביחסים עם רוסיה"

הודיה מונסנגו, צעירה ישראלית העצורה בפרו
הודיה מונסנגו, צעירה ישראלית העצורה בפרו | צילום: חדשות 13

אחיה של הודיה טוען שהיא נקלעה למצב ללא ידיעתה: "אחרי השירות הלאומי שלה היא טסה עם חברתה לספרד, שם היו כשבוע-שבועיים. יום לפני שהמשיכו ליעד הבא נשברה לה המזוודה. החברה שלה הרגיעה אותה ואמרה לה שהזמינה להן ארבע מזוודות. לאחר שהיא קיבלה את המזוודה, עצרו אותן בשדה התעופה בדרך לארץ עם 28 קילו קוקאין".

לדבריו, מעצרה השפיעה באופן קשה על חיי כל המשפחה. "מאז אנחנו מתמודדים עם המקרה הזה יום-יום, לילה-לילה. אמא שלי מאושפזת בבית החולים כבר מעל חודש בעקבות המקרה הזה, אני לא עובד כבר מספר שבועות – החיים שלי הפכו מחיים נורמליים לחיים שהם סביב הודיה".

מאור מונסונגו ותהילה מדמוני, אחיה של הודיה העצורה בפרו
מאור מונסונגו ותהילה מדמוני, אחיה של הודיה העצורה בפרו | צילום: חדשות 13

המשפחה של הודיה ניסתה לשחררה בעזרת גורמים ממשלתיים, אך משניסיונותיהם לא צלחו הם מבקשים להמשיך במאמצים. "בתחילת הפרשה ציפי חוטובלי הייתה אתנו בקשר. נשלח לפרו מכתב מטעם המשרד שלה למקבילתה ומאז אין לנו עוד קשר עם מישהו מהממשלה. כמובן שהיינו שמחים לקבל הזמנה מראש הממשלה שישמע את הסיפור דרך הקול שלנו".

"נקבעה לנו פגישה עם הנשיא וכשהגענו לשם נפגשנו רק עם המזכירות שלו כי הוא לא יכול היה לפגוש אותנו", הוסיפו. "זה משהו שהרבה יותר גדול מאתנו ואנו פונים אל הגורמים שיכולים לעזור לנו. פתחנו גם בקמפיין לגיוס כספים לטובת הסיוע לה".