פלג בן השנה וחצי נהרג בפעוטון: הלווייתו תיערך הערב בב"ש

הלווייתו של פלג יעקב, שנהרג לאחר שנפל ממתקן ג'ימבורי ונחבל, תיערך הערב ב-22:00 בבית העלמין החדש בעיר. המנהלת וארבע המטפלות בפעוטות חשודות בגרימת מוות ברשלנות

זמן צפייה: 03:08

פלג יעקב בן השנה וחצי הוא הפעוט שנהרג בפעוטון בבאר שבע אתמול, לאחר שנפל ממתקן ג'ימבורי ונחבל. והערב (רביעי) בשעה 22:00 הוא יובא למנוחות בבית העלמין החדש בבאר שבע.

פלג יעקב בן השנה וחצי שנהרג בפעוטון בבאר שבע
פלג יעקב בן השנה וחצי שנהרג בפעוטון בבאר שבע | צילום: באדיבות המשפחה

ממטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך נמסר: "אנחנו משתתפים בצערה העמוק של המשפחה ונמצאים פה עבורה בשעה קשה זו. מדובר במקרה טראגי, שבו תינוק הולך לגן ולא חוזר. אסור שזה ימשיך לקרות. טרגדיה זו הייתה צריכה לגרום לדיוני חירום מכל האחראים על ילדנו אשר יושבים בכנסת, שהיו חייבים עוד היום לדון בנושא על מנת להביא פתרונות כדי שהילדים שלנו יהיו מוגנים, ולא להתחבא מאחורי חוק פיקוח שלא שווה דבר כי אין פיקוח. אנחנו לרגע לא אומרים שיש כאן התעללות או פגיעה מכוונת, ונמתין לתוצאות החקירה. ליבנו עם המשפחה שאיבדה את היקר מכל ברגע אחד"

הפעוטון בבאר שבע שבו נפל הפעוט
הפעוטון בבאר שבע שבו נפל הפעוט נסגר

לבית משפט השלום בבאר שבע הובאו היום מנהלת הפעוטון שבו נהרג אתמול הפעוט, יחד עם ארבע המטפלות. במשטרה ביקשו להאריך את מעצרן של המנהלת והמטפלת, אך בית המשפט הודיע כי הן ישוחררו לקראת שעות הערב. במשטרה אמרו כי הייתה רשלנות בהשגחה על הפעוט, והוסיפו כי קיים חשש לשיבוש הליכים מצד המטפלת ששהתה במקום באותו זמן.

מור דקל, יו"ר העמותה למען הילד בגיל הרך, אמרה היום לחדשות 13: "המדינה ומקבלי ההחלטות עסוקים בפעוטון הכנסת ומזניחים לאורך שנים את נושא החינוך בגיל הרך. שלוש שנים מאז כניסתו של חוק הפיקוח לתוקף ועדיין נתקלים בכותרות 'מעון שפעל ללא רשיון'. הניסוי שמסגרות יפנו למדינה להוציא רשיון לאחר שנים - לא מוכיח את עצמו והגיע הזמן להפוך את העשיה לאקטיבית ולא פאסיבית".

פלג יעקב בן השנה וחצי שנהרג בפעוטון בבאר שבע
פלג יעקב בן השנה וחצי שנהרג בפעוטון בבאר שבע | צילום: באדיבות המשפחה