אין מי שיתריע: כך חשודים בפדופיליה מקבלים גישה לילדים

איך הגיע מורה שהורשע בפדופיליה לבית הספר? בקלות ובהתאם לנהלים. הגיע הזמן לעשות שינוי. דעה

זמן צפייה: 02:30

לאחרונה נחשפנו למקרים חוזרים ונשנים של חשודים ואף מורשעים בעבירות פדופיליה, עבירות מין בילדים, שהגיעו לתפקידים רגישים במיוחד, שמאפשרים להם גישה לילדים ללא הפרעה. מורה, שוטר ואפילו רופא.

איך זה קרה? במקרה של המורה שלימד בצפון תל אביב, שאול שמאי, הוא הוציא תעודת יושר מהמשטרה, חתיכת דף נייר לא מעודכן - לפני שהורשע בעבירות מין. אם הוא לא הורשע ו"רק" נחשד או הואשם בעבירות מין - אין עילה שלא לתת לו את תעודת היושר.

כיום אין מנגנון ממוחשב שמתריע באופן אוטומטי לרשויות על אדם שחשוד, מואשם או מורשע בעבירת מין. אם יש דבר שצריך להדליק נורה אדומה במקומות החשובים האלה, בהם אנחנו והילדים שלנו חשופים לחלוטין – בתי הספר, תחנות משטרה, בתי חולים - באור אדום חזק ובוהק – זה אם מישהו מהעובדים שם הוא עבריין מין או חשוד בעבירת מין. הגיע הזמן להקים מערך ממוחשב ויעיל שיתריע על מקרים בדיוק כאלו, אנחנו מוצפים בהם בזמן האחרון והתופעה הזו חוצה מגזרים, מיקום גאוגרפי ומצב חברתי-כלכלי.

אם יש לקונה בחוק – חברי הכנסת, תקנו את החוק, אם מדובר בכשל ביצועי של רשות מבצעת שלא מדווחת בזמן ולרשות הרלוונטית – הבעיה היא אולי במשטרה. בכל מקרה, הגיע הזמן שנדרוש תשובות ומהר. צפו בטור הדעה ושתפו.