חשיפה: כך ניסו לאיים לחשוף מידע על מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר

בשנת 2016 זומן עיתונאי למתקן שב"כ, ונאמר לו על ידי שוטרים כי בידיהם מידע על קשר קרוב של אמי פלמור עם אחד מאנשי מחאת יוצאי אתיופיה. לאחר שונדע לפלמור כי הקשר נחשף ע"י המשטרה - היא חשדה כי לא היה ניתן להשיג את המידע למעט שימוש בתוכנת ריגול. המשטרה מכחישה כי נעשה שימוש בתוכנת "פגסוס" בנייד של פלמור

זמן צפייה: 02:26

על אף התעקשותה והכחשותיה של משטרת ישראל כי לא התקינה את תוכנת הרוגלה "פגסוס" של חברת NSO בטלפון הנייד של מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר אמי פלמור - הערב (שלישי) נחשף בחדשות 13 כי חוקרי המשטרה איימו לחשוף קשר שקיימה פלמור עם אחד מאנשי מחאת יוצאי אתיופיה - קשר שבזמנו העמיד אותה בניגוד עניינים.

בהתאם לחשיפה של חדשות 13, בקיץ 2016 זומן עיתונאי לפגישה במתקן שב"כ בירושלים, כאשר חוקרי שב"כ החלו לדון בפרטי מחאת יוצאי אתיופיה והפוטנציאל שלה להתפתח לאירוע אלים. זמן מה לאחר מכן נכנסו שני אנשים בלבוש אזרחי, כשבמקביל אנשי שב"כ אמרו לעיתונאי כי מדובר באנשי משטרה.

עו''ד אמי פלמור
עו''ד אמי פלמור, לשעבר מנכ''לית משרד המשפטים | צילום: העולם הבוקר

שני השוטרים שהצטרפו לשיחה פרסו בפני העיתונאי רשימה של יעדים, רובם מקרב מחאת יוצאי אתיופיה שלהם פוטנציאל להבהיר את השטח ולהוביל לאלימות, וסיפרו לו כי הם עוקבים אחריהם וכי בידיהם מידע רב אודותם.

בין השאר, ברשימת היעדים שהציגו השוטרים לעיתונאי נמצאה גם מנכ"לית משרד המשפטים דאז פלמור, כאשר בד בבד השוטרים מספרים לעיתונאי כי הם מצבעים מעקב אחר פלמור וכי הם יודעים שהיא מנהלת קשר מסוג כלשהו עם אחד מאנשי מחאת יוצאי אתיופיה. כאמור, ביכולתו של הקשר עליו סיפרו השוטרים לפסול את פלמור מהתעסקות בדו"ח שהכינה באותה עת שעניינו טיפול ביוצאי אתיופיה - כלומר השוטרים הצביעו על כך שפלמור נמצאת בניגוד עניינים. בהמשך, השוטר הבהיר לעיתונאי שוב כי המשטרה יודעת על הקשר של פלמור וכי הם עוקבים אחריה.

NSO / משטרה / סייבר
NSO / משטרה / סייבר | צילום: שאטרסטוק

לאחר מכן, העיתונאי עזב את הפגישה והתקשר מיד למנכ"לית משרד המפשטים ודיווח לה בזמן אמת על הדברים שנאמרו לו באותה שיחה. בהמשך לכך, הן פלמור והן העיתונאי חשדו כי נעשה אחריהם ריגול באמצעים מוזרים למדי ואולי אפילו טכנולוגיים, זאת משום שפרטי הקשר בין פלמור לאיש מחאת יוצאי אתיופיה היו ידועים למעט מאוד אנשים ולא היה ניתן להשיג על הקשר הזה פרטים בדרך קונבנציונלית.

יחד עם זאת, לא ניתן לקבוע בוודאות שהמשטרה התקינה את תוכנת הרוגלה "פגסוס" בטלפון הנייד של פלמור, זאת לצד החשד של השניים כי לא היה ניתן להשיג את המידע הרגיש אודות הקשר של פלמור בשום דרך אחרת למעט שימוש בתוכנת רוגלה.