תיעוד מבני ברק: המונים השתתפו בהלוויה בניגוד להנחיות

מאות אנשים הגיעו הלילה להלוויתו של רב מקרב "הפלג הירושלמי" הקיצוני בציבור הליטאי. בתיעוד נראים המתאבלים מתקהלים והולכים יחד בצפיפות - בניגוד לתקנות. ארדן: "אירוע חמור ומסכן חיים"

זמן צפייה: 00:18

מאות בני אדם השתתפו הלילה (ראשון) בהלוויה של אחד מרבני "הפלג הירושלמי" הקיצוני בציבור הליטאי בבני ברק. ההמונים נראים מקהלים יחד בצפיפות, תוך התעלמות מהתקנות האוסרות על התקהלות בשל מגפת הקורונה. במקביל, המשטרה ומשרד הבריאות פנו למנכל עיריית בני ברק בנסיון לאתר בניין או מלון שבו אפשר לאכלס מבודדים מהעיר.

השר לבטחון הפנים גלעד ארדן התייחס לאירוע ואמר כי "קיום ההלוויה ההמונית בבני ברק הינו אירוע חמור ביותר ומסכן חיים שפוגע בציבור. אני דורש ממשטרת ישראל אכיפה נחושה ושוויונית של הנחיות משרד הבריאות בכל חלקי המדינה, ללא שום חריגים". כמו כן, ארדן ציין כי הוא זימן את פיקוד המשטרה לדיון בנושא האכיפה במגזר החרדי: "רובו המכריע של הציבור החרדי מבין ומקיים את הנחיות משרד הבריאות ועל המשטרה לעשות כל הנדרש כדי למנוע מחלקים קיצוניים בציבור לסכן את חיי הכלל".

מאות חברי ''הפלגה הירושלמי'' בהלוויה בבני ברק | צילום: מוטי גרין

כמו כן, במהלך הבוקר המשטרה עכבה לחקירה שבעה מתפללים המשתייכים לפלג הירושלמי לאחר שהתפללו כ-30 איש בבית כנסת במודיעין עלית נדרשו מספר פעמיים לפנות את בית הכנסת וסרבו להתפזר.

"השוטרים כרזו מספר פעמיים והורו למתפללים להתפזר, אך אלו המשיכו בתפילתם והתעלמו מקריאות השוטרים", מסרה המשטרה. כוח שוטרים נוסף שהוזעק למקום עיכב לחקירה 7 מתפללים שסירבו להתפנות ופיזר את השאר".

בתוך כך, כוחות משטרת ישראל הפועלים בירושלים איתרו במהלך השבת בהר חומה בית כנסת שפעל בניגוד לצו בריאות העם ולהנחיות עם עשרות מתפללים במקום. השוטרים פיזרו את המשתתפים ובצאת השבת ניתנו דוחות למפרי הצו.

מתפללים בבית כנסת במודיעין עילית | צילום: דוברות המשטרה