לאחר סערת הזמרים בהר מירון: המשטרה פתחה בבדיקת המקרה

הגעתם של עומר אדם וקובי פרץ להילולה - שהכניסה אליה נאסרה לציבור הרחב - עוררה תרעומת. בשל כך הוחלט לבדוק את נסיבות התקרית. דרעי בירך על הצעד: "מצער שהוכנסו אנשים שלא קשורים לאירוע"

זמן צפייה: 03:31

המשטרה החליטה היום (שלישי) לפתוח בבדיקת נסיבות הגעתם של עומר אדם וקובי פרץ להילולת ל"ג בעומר בהר מירון - שהכניסה אליה נאסרה לציבור הרחב. אריה דרעי, שמכהן כשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, בירך על ההחלטה. "השר מביע צער על כך שהוכנסו למירון אנשים שאינם קשורים לאירוע, בעוד מהציבור הרחב נמנעה הכניסה", נמסר מטעמו.

כזכור, הגעתם של הזמרים לאירוע בליווי משטרתי עוררה תרעומת רבה, לאחר שחצי מיליון איש לא הורשו להיכנס. ברשימת המוזמנים שהועברה למשטרה ממפיקי האירוע - שכוללת זמרים, נגנים ואח"מים - מופיע שמו של עומר אדם (שלא הגיע למקום כדי להופיע), וגם אימו שרון אדם.

קובי פרץ, עם זאת, כלל לא רשום ברשימה. מבדיקה ראשונית עולה שהוא הגיע באוטובוס שהסיע 50 אברכים שהשתתפו בהדלקות המותרות, ואף אחד לא בדק אותו. בצל הפרשה התפתחו חילופי האשמות קשים בין גורמים בכירים במשטרה למשרד לפיתוח הנגב והגליל.

קובי פרץ בהילולת הר מירון
קובי פרץ בהילולת הר מירון | צילום: חדשות 13

כאמור, ברחבי ישראל ציינו אמש את ל"ג בעומר בצל מגפת הקורונה. הדלקת מדורות נאסרה בכל הארץ, ופקחים אכפו את ההנחיות. לא נרשמו הפרות משמעותיות של ההוראות, מלבד עשרות מדורות שהודלקו בבית שמש.

ההילולה המסורתית במירון צומצמה מחשש לעומס מבקרים. כ-150 בני אדם שקיבלו אישור מראש חוגגים את החג בציון קבר רבי שמעון בר יוחאי, בשלושה סבבים, כשבכל סבב לקחו חלק 50 משתתפים בלבד בעודם עוטים מסכה. בכל שנה מגיעים לאזור כ-400 אלף בני אדם, אולם השנה, כאמור, בשל משבר הקורונה - הכניסה נאסרה.

הילולה במירון בצל הקורונה
הילולה במירון בצל הקורונה | צילום: חדשות 13

כאמור, למרות האיסור, בבית שמש הודלקו עשרות מדורות, ואף פרצו מהומות כאשר כוחות המשטרה והכיבוי הגיעו על מנת לכבות את האש ולפזר את הנוכחים. במהומות בבית שמש הותקף כתב חדשות 13 שדיווח מהמקום.

ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך מסרה בתגובה: "בבית שמש יש 140 אלף תושבים המקפידים על ההנחיות ונהנים משש משאיות שמחה ומ-24 מרפסות מנגנות. לקחת מיעוט שולי של פורעי חוק ולהכליל ממנו על העיר זה חוכמה קטנה ועוול לעיר שלמה. אני מגבה את המשטרה באכיפת החוק"