עוד עדות להתעלמות על תלונה מצד שטרן: "שטויות, זה שום דבר"

הסערה סביב שר המודיעין לא שוככת, וכעת נחשפת עדות נוספת כי בעת שהיה מפקד בה"ד 1 התעלם השר מתלונה על הטרדה מינית. "הוא התחמק, הצליחו לשבור אותי"

זמן צפייה: 09:14

עדות נוספת על מקרה בו שר המודיעין אלעזר שטרן התעלם מתלונה על הטרדה מינית פורסמה הערב (שני) בחדשות 13. לפי עדותה של דפנה (שם בדוי), ששירתה כקצינה בבה"ד 1 בעת שהשר היה מפקד הבסיס, היא הגיעה אליו לאחר שהוטרדה מינית על ידי קצין אחר וכאשר התלוננה בפני שטרן הוא התעלם מפנייתה וביטל אותה.

דפנה, היום בת 49, שירתה בבסיס באמצע שנות ה-90. לפי עדותה, היא הוטרדה על ידי קצין בכיר אחר והגיעה ישירות על שטרן על מנת להתלונן. הוא בתגובה ביטל את תלונתה ואמר, לדבריה, "שטויות, זה שום דבר. בסדר, אני אבדוק". אך לטענתה לא נעשתה כלל בדיקה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט הגן על התקציב במליאה, נתניהו תקף חזרה: "זה גדול עליך"

מתווה הכיתה הירוקה: עד כה נחסכו בידודים ב-83 כיתות

בארץ ובעולם: עליית מדרגה בפעילות תנועות מחאת האקלים

השר אלעזר שטרן הגיב לדברים: "מהפרטים הבודדים שנמסרו לנו נראה שמדובר באירוע שמוכר לשר שטרן וטופל בחומרה על ידו. מקום שירותו של הקצין שונה ומשך שירותו קוצר. השר שטרן, אז מפקד בה"ד 1,טיפל בנושא בצורה ישירה וחמורה, הן ברמה הפיקודית והן בהשפעה על המשך שירותו וקידומו של הקצין בצה"ל".

עדותה מצטרפת לעדות נוספת שפורסמה אמש בתכנית "הצינור". החיילת לשעבר טענה שכאשר שירתה תחת שטרן כמפקד בה"ד 1 היא התלוננה בפניו על נגד ביחידה שהטריד אותה מינית, והוא בחר לברר את העניין בלשכתו כשאותו נגד נוכח שם, ואיים עליה שלא תתלונן.

"הייתי חיילת בין שנת 95 לשנת 97 בבה"ד 1", העידה החיילת לשעבר, "אחד הנגדים ניסה להתעסק איתי מינית ולהטריד אותי מינית. נכנסנו לחדר, אני, שטרן, המפקד הישיר שלי ואותו נגד שניסה לפגוע בי מינית, ובמילים האלה: 'אם את תדברי על מה שהיה פה בחדר, אם תזכירי את מה שהיה פה בחדר, את מה שהנגד הזה ניסה לעשות, הימים שלך בצבא יהיו שחורים ומרים, יהיה לך הכי רע בעולם, בצבא את כבר לא תישארי".

השר שטרן מסר למערכת "הצינור" בתגובה: "אין דברים כאלה בעולם, אין אפילו אירוע אחד שאני מכיר, ואני בטוח שיכולים להיות כאלה עכשיו שימציאו. אם אתה אומר שקראתי להם לחדר, גם למטריד וגם לו, אז כן טיפלו בעניין. יכול להיות שהטיפול היה לא טוב".

אמש התראיין שטרן לאודי סגל ותמר איש שלום במהדורה המרכזית, וטען כי האמירה שלו בריאיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103fm, לפיה כראש אכ"א הוא גרס תלונות אנונימיות, לא הובנה כראוי. "מעולם לא גרסתי תלונות על הטרדה מינית", אמר שטרן, "בדקו את זה היום ולא נמצא שגרסתי, וגם לא אמרתי שגרסתי תלונות על הטרדות מיניות, כן גרסתי תלונות אנונימיות בנושאים אחרים".