נתניהו הכריז על יום אבל לאומי ביום ראשון: "מראות קורעי לב"

ראש הממשלה הגיע להר מירון לאחר האסון שבו נמחצו למוות 45 בני אדם. במקום נשמעו נגדו קריאות שמטילות עליו את האחריות לאירוע. נתניהו: "אנחנו נערוך בדיקה יסודית ומעמיקה"

זמן צפייה: 01:04

ראש הממשלה נתניהו הגיע היום (שישי) להר מירון, לאחר האסון שבו נמחצו למוות 45 בני אדם ונפצעו יותר מ-150. נתניהו שמע במקום סקירה מהשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ומהמפכ"ל קובי שבתאי.

ראש הממשלה הכריז על יום ראשון יום אבל לאומי, ישיבת הממשלה שתוכננה נדחתה. הממשלה אישרה את ההחלטה במשאל טלפוני והדגלים יורדו לחצי התורן. שר החינוך יואב גלנט הורה לפתוח את הלימודים ביום ראשון בשיחה על האסון.

"אסון הר מירון הוא מן האסונות הכבדים ביותר שפקדו את מדינת ישראל. אנחנו דואבים על הנספים, ליבנו עם המשפחות וגם עם הפצועים שאנחנו מייחלים להחלמתם המלאה", אמר נתניהו. "היו פה מראות קורעי לב, אנשים שנמחצו אל המוות, כולל ילדים".

לעוד כתבות בנושא:

מפקד מחוז צפון: "הבטיחות במירון הייתה בראש סדר העדיפויות"

"כל מי שהיה במתחם פרץ בבכי": זעזוע בעקבות האסון במירון

לזכר ההרוגים: 44 נרות הודלקו בזירת האסון בהר מירון • תיעוד

ראש הממשלה בנימין נתניהו בזירת האסון בהר מירון
ראש הממשלה בנימין נתניהו בזירת האסון בהר מירון | צילום: קובי גדעון, לע''מ

"חלק גדול מהנספים עדיין לא זוהה ואני מבקש להימנע מהפצת שמועות ברשתות החברתיות כי הדבר הזה קורע את לב המשפחות. תנו לרשויות לעבוד", הוסיף ראש הממשלה. "אני חייב גם לציין שהיתה פה פעולת חילוץ מהירה של המשטרה, כוחות החילוץ והביטחון ואנחנו אסירי תודה להם - הם מנעו אסון גדול בהרבה".

עוד הבטיח ראש הממשלה כי "אנחנו נערוך בדיקה יסודית, רצינית ומעמיקה כדי להבטיח שאסון כזה לא ישנה". בעת הגעתו למתחם, נשמעו לעברו קריאות מצד הנוכחים במקום, שהטילו עליו את האחריות לאסון.

האסון בהר מירון
האסון בהר מירון | צילום: תיעוד מבצעי איחוד הצלה

יו"ר ימינה נפתלי בנט הגיע לזירת האסון, ואמר כי מדובר פה זהו אחד "מהאירועים הקשים בתולדות המדינה. אנחנו מתפללים לשלומם של הפצועים ושולחים חיבוק למשפחות ההרוגים. יהיה זמן לחשבונות", סיכם בנט, "עכשיו הזמן לאחדות וערבות הדדית".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה מסר לאחר האירוע כי "האסון אמש במירון הוא מהכבדים שידענו. אני מבקש מעומק הלב להשתתף בצערם של המשפחות שאיבדו את היקר להן מכל, ולאחל החלמה מהירה ורפואה שלמה, שאת חלקם ביקרתי הבוקר אחרי הערכת המצב שהתקיימה עם ראש הממשלה והמפכ"ל במירון. שמעתי מהם סיפורי גבורה על הפינוי המהיר והחילוץ המיידי שלהם על ידי כוחות ההצלה והמשטרה, חילוץ שבוודאי מנע אבדן חיי אדם נוספים. חייבת להיות ותהיה בדיקה יסודית, מעמיקה ואמיתית שתגיע לחקר האמת: איך, כיצד ומדוע קרה הדבר הזה, במקום ובנסיבות שבו הוא קרה - ואיך אפשר לעשות שלא יקרה שוב".

יו''ר ימינה נפתלי בנט בזירת האסון בהר מירון
יו''ר ימינה נפתלי בנט בזירת האסון בהר מירון | צילום: חדשות 13

כאמור, 45 בני אדם נהרגו הלילה כתוצאה מדוחק וצפיפות במהלך הילולת רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון. יותר מ-150 בני אדם נפצעו ופונו לבתי החולים באזור, שהפעילו נוהל מיוחד באירוע. המשטרה פתחה בחקירה פלילית לאירוע.

החגיגות במתחם הופסקו והעלייה להר לא מתאפשרת. המשטרה ביקשה מאלה שכבר נוכחים במקום להתפנות - אלא שרבים מהם סירבו, והחלו להתעמת עם הכוחות. בד בבד, עשרות אלפי בני אדם מנסים לשוב לביתם. רכבת ישראל מפעילה קווים מיוחדים כדי לעזור במשימה.